Michael Robinson, en 'Espejo Público'
Sanitaris aplaudixen en la Fundació Jiménez Díaz de Madrid el 7 d'abril de 2020

"Per favor, no tornes"; "Volem demanar-te pel bé de tots que et busques una altra vivenda"; "Mentre açò dure, et demane que consideres mudar-te". Aquestes frases són part de missatges que han escrit alguns veïns i penjat en zones comunes d'edificis o fins i tot en vivendes en els quals conviuen amb professionals sanitaris, empleats de supermercats o treballadors exposats diàriament a la Covid-19 i que, segons juristes, podrien ser considerats injúries o, fins i tot, un delicte contra la integritat moral, però no un delicte d'odi.

Sanitarios aplauden en la Fundación Jiménez Díaz de Madrid el 7 de abril de 2020

"Por favor, no vuelvas"; "Queremos pedirte por el bien de todos que te busques otra vivienda"; "Mientras esto dure, te pido que consideres mudarte". Estas frases son parte de mensajes que han escrito algunos vecinos y colgado en zonas comunes de edificios o incluso en viviendas en los que conviven con profesionales sanitarios, empleados de supermercados o trabajadores expuestos diariamente al Covid-19 y que, según juristas, podrían ser considerados injurias o, incluso, un delito contra la integridad moral, pero no un delito de odio.

Proyección sobre un edificio de la Rúa de Os Concheiros de Santiago

La fachada del número 22 de la Rúa dos Concheiros ha desbancado a la Catedral como el edificio más visto de Santiago en las últimas dos semanas. Los culpables son un grupo de amigos agrupados en torno a la Escola Unitaria que proyectan cada día frases llenas de 'retranca', ironía y crítica política que han convertido en 'viral' este bloque de cinco plantas del compostelano barrio de Os Concheiros.

Página 1 de 10