Les startups de cultura digital tornen al 4YFN Barcelona 2022

  • Fins a 14 startups catalanes del sector cultural participen al 4YFN en un estand que organitza el Departament de Cultura.
  • Entre les startups hi ha desenvolupadors de videojocs, empreses que proposen aplicacions per al col·leccionisme artístic, empreses SaaS de gestió patrimonial, propostes digitals de desenvolupament musical, plataformes que vinculen les arts escèniques i les noves eines digitals i diversos ecosistemes d’incubació de noves empreses.
Trailer del 4YFN
Trailer del 4YFN
Trailer del 4YFN

La 7a edició del 4YFN, el congrés de startups de l’ecosistema mòbil i digital que se celebra a Barcelona en el 28 de febrer i el 3 de març, tornarà a comptar enguany amb una presència destacada de startups de cultura digital. 

Un ecosistema que creix any rere any amb el sorgiment de noves empreses que relacionen cultura i tecnologies 4.0big data, automatització, cloud, LoT, sensors, realitat virtual i augmentada, robòtics, blockchain, metaverse...

Fins a 14 startups catalanes de cultura digital participaran enguany al 4YFN a través de l’estand Catalan Arts Startups que organitza el Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i la Direcció General d’Innovació i Cultura digital.

La presència a l’estand, en què cadascuna de les empreses disposarà d’un espai de treball propi per reunir-se amb inversors i altres professionals i on també podran mostrar els seus productes, els ofereix una oportunitat única per impulsar la seva notorietat internacional i per establir contactes amb altres professionals.

A més, podran explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional i contactar amb inversors que puguin estar interessats en els seus productes i serveis –el 4YFN compta amb més de 1000 inversors acreditats que gestionen fons per valor de 17,2 bilions d’euros.

Entre les catorze empreses acollides a l’estand 6C1 del Departament de Cultura hi ha estudis i desenvolupadors de jocs i videojocs en línia, diverses plataformes per al desenvolupament i/o la recomanació de continguts audiovisuals, startups especialitzades en transmèdia i monetització de continguts digitals, empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per a la difusió musical, desenvolupadors d’apps educatives i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art

En conjunt, els seus projectes reflecteixen les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement.

Llistat de companyies

2Awesome Studio: és un estudi i publisher independent especialitzat en portabilitat i desenvolupament de jocs de qualitat que té gairebé 20 treballadors especialitzats en enginyeria software, disseny gràfic i garanties de qualitat.

2AwesomeStudio
    
2AwesomeStudio

Antidote: és una plataforma de jocs que ofereix a dissenyadors l'oportunitat de millorar els seus jocs a través de l'experiència d'una gran quantitat de gamers. La plataforma està disponible per a jugadors i estudis.

Antidote
   
Antidote

Arspect: l'art pot ser un canal per a expressar la nostra identitat, els nostres valors o la nostra responsabilitat social. Arspect és un marketplace que ofereix una experiència dinàmica i personalitzada a través del lloguer d'art.

Arspect
   
Arspect

Aulart: és la plataforma líder EdTech en la indústria musical contemporània. Ofereixen masterclases en vídeo, organitzen campaments i sessions de tutoria amb artistes líders internacionals, professionals de la indústria i marques relacionades amb el sector.

Aulart
   
Aulart

Coeli Patform: és una plataforma de recol·lecció de dades. Un programari com a servei (SaaS) dissenyat per a documentar, gestionar i publicar col·leccions patrimonials. Optimitzen el ritme del treball posant la tecnologia al servei de l'empresa.

COELI Mockup
   
COELI Mockup

EDvidence: és un ecosistema d'incubació per a startups EdTech i altres iniciatives educatives que combinen la recerca universitària amb la formació en innovació empresarial. Està liderada per la Universitat Pompe Fabra, cofundada per Acció i pertany a RIS3CAT Mitjana Community.

EDvidence
   
EDvidence

Col·lectiu Cultura:és una plataforma per a connectar a persones, institucions i empreses de zones no metropolitanes perquè puguin tenir beneficis i generin actes promocionals en el sector de la cultura.

Col·leciu cultura
   
Col·leciu cultura

GameBCN: és un programa d'incubació global de Barcelona que ajuda els estudis de videojocs a professionalitzar la seva producció i a maximitzar les seves oportunitats de negoci.

GameBCN
   
GameBCN

La Tempesta: és una empresa que dissenya i produeix nous formats i experiències innovadors en la cultura i en el patrimoni a través de la creativitat digital. En 2020 va guanyar el Lovie Award a la millor web a Europa.

LaTempesta
    
LaTempesta

Messcellany: és una empresa interdisciplinària especialitzada en la producció de projectes que combinen les noves arts i tecnològics multimèdia amb les arts escèniques.

Messcellany
   
Messcellany

myStage: és una plataforma digital per a la gestió i promoció del sector de les arts escèniques i la música en directe per a poder acostar a artistes, programadors i públic.

myStage
    
myStage

OffBeat: és una comunitat global d'amants de la música. És un espai on els fans poden crear-se una identitat musical que els defineixi a través dels mons digitals.

OffBeat
    
OffBeat

Unison: és el primer operador privat de gestió de drets d'autor musicals amb ànim de lucre a Espanya i un dels pioners d'Europa. Actualment, representen a més de 350 clients de més de 30 països i treballen col·lectivament amb més de 40.000 drets d'autor.

UNISON
    
UNISON

WindowSight:és una plataforma de streaming per a mostrar art visual en la televisió i alhora, donar suport als artistes i oferir una experiència més accessible. La seva missió és oferir més accessibilitat i donar un espai a tot aquell que vulgui per a crear espais propis per a consumir art en el seu dia a dia.

WindowSight
    
WindowSight

Alhora, en el mateix estand, els tècnics del Departament de Cultura presentaran les polítiques de suport i els instruments financers que es posen a disposició de les empreses culturals i creatives i treballaran per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les startups catalanes. Per oferir una difusió més àmplia de la seva participació s’ha publicat un llibret de startups.

Sessions de pitching i conferències amb startups catalanes

Les startups de cultura digital catalanes també seran les protagonistes de diverses activitats professionals del saló. En concret, dijous 3 de març s’ha organitzat una sessió de pitching en què es parlarà dels nous models de negoci al mercat digital cultural i una conferència en què es debatrà com Catalunya s’ha convertit en capdavantera en la captació de talent i la creació de videojocs. 

Les empreses Antidote, Aulart, OffBeat, Unison i WindowSight presentaran els seus projectes en la sessió de pitchings, que modera l’experta en innovació Antonella Broglia i que tindrà lloc entre les 10:00h i les 11:30h. Aquestes empreses han obtingut un Préstec Participatiu Cultura, l’ajut financer que el Departament de Cultura va posar en marxa ara fa set anys per ajudar a la creació de startups en el camp de la cultura digital.

Després d’aquesta sessió de pitching, l’Associació de Desenvolupadors i Editors de Videojocs (Devicat) organitza una taula amb Alexandra Samper Martínez (Tecnocampus - UPF), Oscar Sahun (GameBCN) i Pasqual Batalla (Socialpoint) on es debatrà sobre el talent existent actualment a Catalunya i la gran varietat d’oferta formativa que s’ofereix als joves.

Catalunya, hub europeu de startups també en cultura

Segons el Global Startup Ecosystem Index 2021, Catalunya és el 5è millor ecosistema de la Unió Europea per crear-hi una startup, el 4t en rondes de finançament captades per startups en venture capital i el 6è en volum de finançament captat per startups en venture capital. Alhora, és el 2n hub preferit pels fundadors –també internacionals- per crear una empresa digital emergent.

Aquestes xifres tenen el seu reflex en el nombre d’empreses emergents amb seu a Barcelona i Catalunya i en el creixement de l’ecosistema en els darrers anys. El 2021, hi havia fins a 1902 startups registrades al Barcelona & Catalonia Starup Hub de l’agència Acció (Generalitat de Catalunya), una xifra que ha augmentat en un 75,1% des del 2016 segons aquesta mateixa font.

D’aquesta manera, Catalunya –amb Barcelona al capdavant- s’ha situat com un entorn dinàmic i cosmopolita, un centre punter pel que fa a l’ecosistema digital, amb capacitat d’atraure fons i professionals internacionals i de créixer fins a convertir-se en un referent a Europa i al món.

Les indústries i les empreses culturals no són alienes a aquesta realitat, i amb el suport de l’Administració estan aprofitant tot el potencial dels darrers desenvolupaments tecnològics i aplicant-los en àmbits com les arts escèniques, les arts visuals, l’audiovisual, l’editorial, la música i els videojocs i la cultura digital. 

De la música als videojocs –un sector en el qual Catalunya és líder europeu-, de l'art digital al patrimoni, el sector cultural ha evolucionat juntament amb els canvis disruptius en tecnologies. 

Els artistes estan trobant noves maneres de fer art, les noves tecnologies estan canviant les nostres percepcions i els emprenedors estan creant empreses que canvien el terreny de joc. Les empreses estan creixent i també contribueixen a posar Catalunya en el mapa internacional de la cultura i l’ecosistema digital.

4YFN

El suport del Govern de Catalunya

La participación en el 4YFN se enmarca dentro de la estrategia del Departamento de Cultura de dar impulso al crecimiento y aceleración de las startups catalanas del sector cultural, contribuyendo a su posicionamiento y proyección internacional y conectándolas con inversores de todo el mundo. 

La participació al 4YFN s’emmarca dins l’estratègia del Departament de Cultura de donar impuls al creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món

Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i esdeveniments internacionals com el 4YFN.

Aquest suport també s’articula amb ajuts financers amb condicions avantjoses i amb línies de subvenció orientades al creixement i la consolidació de les startups catalanes. 

Destaquen especialment els Préstecs Participatius Cultura, que ajuden a fer realitat els projectes culturals de les startups catalanes, les Aportacions Reintegrables a projectes digitals (que contemplen una doble modalitat de préstec i subvenció), els ajuts a la internacionalització de les empreses culturals i les consultories i serveis d’assessorament que s’ofereixen al sector des de l’Institut Català de les Empreses Culturals

Mostrar comentarios

Códigos Descuento