Comunitat Valenciana

El Consell denuncia el "menyspreu" de Foment als usuaris de Rodalies

  • La Generalitat ha demanat la convocatòria de la comissió tècnica amb RENFE "per a traslladar les queixes dels usuaris"
  • El director general de Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, critica "la falta de planificació" de les obres del tercer fil a Castelló
  • Domingo ha lamentat que el Govern central "sempre respon amb lentitud"
Cercanías Renfe
Cercanías Renfe
EUROPA PRESS
Cercanías Renfe

La Generalitat Valenciana ha denunciat este dilluns el "menyspreu" del Ministeri de Foment als usuaris dels trens de Rodalies entre València i Castelló i ha exigit la convocatòria de la comissió tècnica amb RENFE, que es celebrarà el pròxim 4 d'octubre, "per a traslladar les queixes dels usuaris".

El director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha criticat en un comunicat que "la falta de planificació de les obres del tercer fil a Castelló és notable i el grau d'improvisació, demostrable" i ha subratllat que la Generalitat "seguirà treballant perquè els trens de rodalies entre València i Castelló siguen de primera qualitat".

"No anem a permetre que el Ministeri, RENFE i Adif, que són els responsables de les obres del tercer fil que s'estan fent a Castelló i que afecta el servici diari de tren, seguisquen menyspreant als usuaris", ha advertit.

Davant dels nous incidents en la línia, l'últim este cap de setmana en el tren que unix Tortosa amb València, el responsable de Transport de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, ha exigit una nova reunió amb Renfe, que es farà el pròxim 4 d'octubre, "per a traslladar-los, una vegada més, totes les queixes i deficiències que els usuaris estan denunciant".

Respostes "amb lentitud"

El directe general ha apuntat que, en les diverses reunions de coordinació que s'han celebrada entre RENFE i Govern valencià sobre els problemes en la C6, "la Conselleria d'Obres Públiques sempre ha plantejat les queixes dels usuaris i ha exigit el compliment dels compromisos adquirits per a pal·liar les nefastes conseqüències que estan tenint les obres, però des del Govern central sempre es respon amb lentitud".

En este sentit, Carlos Domingo ha explicat que els servicis de Rodalies "han de ser prioritaris pel gran nombre de persones que depèn d'ells i en canvi, el funcionament de la línia de Proximitat C6 entre València i Castelló és molt deficient". "Segons passen els dies, els usuaris tenen la convicció que el sistema és menys fiable, han perdut la confiança en la qualitat del servici", ha dit.

El director general ha insistit que els usuaris que necessiten utilitzar aquest transport públic per a acudir als seus llocs d'estudi o de treball o als centres mèdics "estan patint les greus conseqüències d'unes obres que no es deurien haver abordat de la forma en com s'ha fet".

Alhora ha reiterat que des del Govern valencià seguiran treballant "perquè els trens de Rodalies entre València i Castelló siguen de primera qualitat, és fonamental per als milers d'usuaris que diàriament utilitzen este servici. L'Estat està considerant als valencians com a ciutadans de segona i això, la Generalitat no ho pot permetre".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento