Comunitat Valenciana

FGV adjudica per 25 milions d'euros l'obra del túnel de la L10 de Metrovalencia

Estación de la calle Alicante de la línea 10 de Metrovalencia.
Estación de la calle Alicante de la línea 10 de Metrovalencia.
20MINUTOS.ES
Estación de la calle Alicante de la línea 10 de Metrovalencia.

Les obres per a finalitzar la línia 10 de Metrovalencia, que unirà el centre de València amb el barri de Natzaret, acaba de rebre l'impuls definitiu amb l'adjudicació del tram subterrani entre l'estació del carrer Alacant i la rampa de l'avinguda Amado Granell, on es connecta amb el recorregut en superfície.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar aquest passat divendres definitivament a la unió temporal d'empreses (UTE) formada entre Copcisa i Vialobra el contracte, que inicialment va eixir a licitació per 33,2 milions d'euros (impostos inclosos), però que finalment s'ha rebaixat un 25% fruit de les millores de l'oferta guanyadora, que rebrà 25,04 milions d'euros per a escometre uns treballs que duraran 18 mesos.

Este vídeo muestra un recorrido virtual por la futura línea 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), que estará en funcionamiento en el verano de 2021, según ha confirmado este martes el presidente de la Generalitat, Ximo Puig.

El contracte adjudicat, que ha sigut rubricat pel nou director gerent de FGV, Emilio Bayarri, és el més important de tot el pla per a finalitzar la línia, ja que preveu la construcció de la superestructura de via, l'arquitectura i l'equipament del túnel i de les seues estacions.

La L10, després de ser paralitzada en 2011 per la falta de liquiditat del Consell del PP, es va reprendre l'any passat en el tram en superfície de la rampa d'Amado Granell mitjançant una actuació que inclou la construcció de la parada de Germans Maristes per 3,6 milions d'euros. Aquestes obres estan en la seua fase final.

Estado de las obras en superficie en el cruce de las avenidas Amado Granell y Hermanos Maristas.
Estado de las obras en superficie en el cruce de las avenidas Amado Granell y Hermanos Maristas.
20MINUTOS.ES

El cronograma de les obres, una vegada s'inicien els treballs en el túnel, seguirà amb l'electrificació de tota la línia, la licitació de la qual va ser autoritzada pel Consell a FGV el mes de desembre passat per 7,8 milions d'euros. Per a completar les intervencions previstes en 2020 es realitzarà la contractació dels treballs de senyalització i comunicacions; l'adequació del tram i parades en superfície; i la construcció dels depòsits provisionals.

Huit estacions i parades

La línia 10, una vegada completada en 2021, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l'oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i afavorint la implantació d'un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana.

L'itinerari combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d'aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50%.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento