En concret, a data 27 de juliol, les actes de denúncies rebudes ascendeixen a 88.000 a València, 89.000 Alacant i 31.000 a Castelló, segons l'últim balanç realitzat per l'administració autonòmica.
Des de l'entrada en vigor del Decret-Llei del règim sancionador de mesures contra la propagació del Covid-19, el Consell ha tramitat (és a dir, que s'han introduït en el sistema) 26.826 denúncies d'infraccions (5.184 més que les registrades el passat mes de juny) que afecten a 25.586 persones físiques i a 1.240 negocis o establiments.
Del conjunt de les denúncies registrades (26.826) s'ha iniciat l'expedient sancionador per a 19.926. El nombre d'expedients iniciats durant el mes de juliol s'ha incrementat en 7.611 respecte al mes de juny.
D'aquests 19.926 expedients que han començat a tramitar-se han finalitzat 8.032. El nombre d'expedients finalitzats durant el mes de juliol s'ha incrementat en 4.457 respecte al mes de juny, és a dir, quasi el doble.
Del conjunt de denúncies, el 96 per cent són infraccions lleus imposades a persones que no portaven mascareta o feien un ús incorrecte d'aquest element.
El 4% restant són sancions greus o molt greus que, d'acord amb el decret sancionador en vigor des del passat 25 de juliol, s'imposen per superar els límits de l'aforament en els establiments públics, organitzar o participar en reunions, festes o qualsevol altre acte públic o privat no autoritzat o no mantindre la distància de seguretat.
De les 26.826 propostes de sanció, 1.880 infractors han reconegut la falta i tindran una rebaixa del 40% en l'import de la sanció. Per províncies, 392 persones d'Alacant han reconegut la infracció 1.168 de Castelló i 320 de València.
El Consell ha tramitat denúncies per incompliment de les mesures anti-Covid per valor de 490.000 euros.
La plantilla per a la tramitació de les denúncies està composta per 52 persones (25 tècnics jurídics, 10 administratius i 17 auxiliars) que es van incorporar per a reforçar els quatre funcionaris amb els quals explicava inicialment el Servici d'Espectacles i Establiments Públics, dependent de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències. Aquest servici estava dimensionament per a absorbir entre 250 i 300 denúncies a l'any en l'àmbit de la seua competència.
A partir del mes de novembre, amb la introducció de noves mesures restrictives per a frenar els contagis, el nombre de denúncies va augmentar de manera exponencial, i especialment en el mes de desembre quan, en augmentar els controls per part de les Forces i Cossos de Seguretat, el nombre de denúncies diari augmenta fins a les més de 500 al dia.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios