Comunitat Valenciana

Coronavirus.- Sanitat implementa tràmits telemàtics per a reduir les consultes presencials i el risc de contagi

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, mitjançant la Secretaria Autonòmica d'Eficiència Tecnològica, ha anat implementant durant la situació de pandèmia tràmits i servicis que mantenen l'atenció a les necessitats assistencials de la població i, al temps, redueixen les consultes presencials per a "minimitzar" els riscos de transmissió del coronavirus.

Com a exemple, Sanitat destaca que es poden descarregar parts de baixa (IT) per mitjà la història de salut electrònica, així com sol·licitar l'enviament del certificat de salut escolar i altres documents de forma segura fent ús de la plataforma 'Transit', posada a la disposició dels professionals sanitaris, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Una altra de les gestions que és possible realitzar de forma telemàtica, sense haver de desplaçar-se, és actualitzar les dades de la targeta sanitària (telèfon mòbil, e-mail o domicili). Si la persona no disposa de certificat electrònic, el tràmit es pot realitzar per mitjà del formulari allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.

Sanitat també ha implementat, a través de l'App GVA+Salut, l'opció de sol·licitar cita telefònica per a Medicina Familiar, Infermeria o Pediatria, en el cas que el problema de salut no requerisca d'una atenció urgent.

L'App permet a tots els usuaris accedir des del seu telèfon mòbil a la sol·licitud, modificació i anul·lació de cites mèdiques en Primària sense esperes i sense haver d'acudir al centre de salut.

Per a accedir a la cita telefònica s'ha de descarregar l'aplicació GVA+Salut des de Google Play o App Store (disponible en les dos llengües oficials), i introduir les dades de la targeta sanitària, que queden registrades per a cites posteriors.

D'aquesta manera, els tràmits administratius o les visites demorables es poden resoldre sense haver d'anar al centre de salut. Ara bé, si el personal mèdic o d'infermeria detecta que l'atenció presencial és necessària, s'activen els mecanismes perquè la persona es desplace fins al centre sanitari en un horari concertat, a fi de no coincidir amb altres usuaris que puguen ser focus d'infecció.

Si és preferible l'assistència domiciliària, els sanitaris són els que acudeixen a sa casa. A més, des de GVA +Salut es poden descarregar les cites en el calendari de l''smartphone', generar justificants i registrar a més d'un usuari en el mateix dispositiu, la qual cosa facilita la gestió familiar. L'aplicació també permet consultar els tractaments farmacològics i rebre alertes personalitzades.

Amb el mateix objectiu d'evitar desplaçaments als centres mèdics i previndre d'aquesta manera la transmissió del coronavirus, segueix sent possible retirar els medicaments prescrits en la farmàcia presentant solament la targeta sanitària, ja no és necessària la recepta en paper.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento