Rodalies incrementarà la vigilància als trens i a les estacions, especialment els caps de setmana, per combatre el vandalisme, que només l’any passat va suposar una despesa addicional de gairebé tres milions d’euros i que origina el 19% dels retards.
El dispositiu té el "triple objectiu d’augmentar la percepció de seguretat dels usuaris, millorar els índexs de puntualitat del servei i rebaixar l’elevat cost que suposa l’incivisme", segons va explicar el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.
Brètols de cap de setmana
El pla, que s’aplicarà a partir del setembre i comportarà una inversió d’1,9 milions d’euros, preveu dotar de personal de seguretat entre el 67 i el 100% dels combois —en funció de la franja horària— que circulen les nits i durant les primeres hores del matí dels caps de setmana, quan es produeixen el 48% dels actes vandàlics. Els dies laborables també es reforçarà la seguretat de la R3 (L’Hospitalet de Llobregat-Puigcerdà, per Vic).
Per aquest motiu, la Divisió de Transport dels Mossos d’Esquadra ha impartit un curs al personal d’inspecció i control de Rodalies. L’objectiu era ensenyar els treballadors a realitzar actuacions bàsiques de seguretat pública, a gestionar l’estrès i a actuar en cas d’incidents. No és el primer cop que Rodalies incrementa la vigilància per reduir el frau i les actituds incíviques. Al setembre de 2010, es va augmentar el personal de seguretat a les estacions i als combois un 20% els dies laborables i un 30% els caps de setmana i els festius.
Les bretolades més habituals són l’accionament injustificat de les alarmes dels trens (32%) i les alteracions de l’ordre públic per comportaments incívics o violents (23%), a més dels robatoris (6%). En alguns casos, els vàndals apedreguen els combois (6%), realitzen pintades i grafits (5%), buiden extintors (2%) i envaeixen les vies (1%).
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios