Comunitat Valenciana

El Consell denuncia que el servici de Rodalies serà "pitjor" que abans que les obres del tercer fil

  • El Consell ha denunciat que el servici de Rodalies de la Línia C-6 València-Castelló que es reprèn este dissabte "serà pitjor" que abans de les obres del tercer fil i ha criticat que el Govern central "seguisca menyspreant a la Comunitat" en augmentar els temps de viatge en tren entre les dues capitals després de les obres.
Renfe cercanías
Renfe cercanías
RENFE
Renfe cercanías

En un comunicat, el director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha expressat el "malestar" de la Generalitat pels "15 mesos de menyspreu als viatgers sense que l'administració central haja fet cas a les demandes dels ciutadans i del Consell".

Renfe ha anunciat dilluns passat que este dissabte recuperarà l'oferta del servici de Rodalies de la línia C-6 València-Castelló anterior al començament de les obres d'implantació del tercer carril en el Corredor Mediterrani i que reposava la programació existent abans de l'execució dels treballs d'infraestructura: 79 servicis circularan novament entre les dues ciutats, 39 trens en sentit València-Castelló i 40 trens en sentit Castelló-València.

Alhora, anunciava que la reposició del servici augmenta la freqüència de trens en hora punta, fet que suposa un tren cada 15 minuts i en hora vall cada 30 minuts. El servici d'autobusos complementari entre les dues ciutats deixarà de funcionar a partir de dissabte amb la implantació de la nova programació.

Tot i això, Carlos Domingo ha denunciat que la durada dels viatges per tren entre València i Castelló que es reprenen a partir d'este dissabte "se'n va a incrementar i se'n va a empitjorar la situació que havia abans de les obres del tercer fil". Segons ha assenyalat, "el servici de CIVIS de Castelló a València que durava 52 minuts, a partir d'ara durarà huit minuts més, i alguns servicis de Rodalies tardaran 21 minuts més".

El director general ha volgut expressar "el profund malestar de la Generalitat, tant pel que ha ocorregut com per la qual cosa s'ha anunciat que va a succeir. Han estat 15 mesos de sofriment, de menyspreu als viatgers. L'administració central no ha fet cas a les demandes dels ciutadans i del Consell com, per exemple, una bonificació del 50% del preu del bitllet o una millor informació".

"CAS OMÍS"

Per a Domingo, "tots els greus inconvenients que han hagut de suportar els viatgers havien de desaparèixer a partir d'ara però, per desgràcia, no serà així. Des de la Generalitat, a través de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, hem exigim que, una vegada restablert el servici, es mantingueren les freqüències i els temps de recorregut d'abans de les obres i, una vegada més, des de l'administració central han fet cas omís".

"Alhora, després de tots estos mesos, l'AVE de Madrid a Castelló seguirà sense arribar i tot i que s'han acabat les obres no tenim cap data per a la seua arribada, igual passa amb les mercaderies feia la frontera", ha criticat.

A esta situació s'afegix el que qualifica Domingo d'"una gestió dolenta dels servicis ferroviaris de Rodalies que afecten no sol a la C-6 entre València i Castelló, sinó també a la C-3, d'Utiel a València, que igualment ha vist incrementat el temps de viatge després de tallar el servici per les obres del Parc Central. A més cal tindre en compte la insatisfacció que tenen els ciutadans perquè no arriben els Rodalies a Vinaròs o a Villena o pel funcionament dolent del servei entre Xàtiva i Alcoi".

MAJOR INVERSIÓ

Per tot això, el director general de Transports ha reivindicat, una vegada més, que "en els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2017 s'assigne una major inversió per a la Comunitat Valenciana i s'acaba una vegada per totes amb la discriminació que patix esta terra".

També ha exigit que "es pose en funcionament com més prompte millor un servixu d'Alta Velocitat entre Castelló, València i Alacant i, sobretot, que comencen les obres del Corredor Mediterrani, especialment licitant i executant les obres de la segona plataforma entre Castelló i València, així com que s'inicien els treballs entre Castelló i Tarragona que estan impedint que les mercaderies arriben a la frontera en ample internacional, i que s'acaben les obres que suposen un coll d'ampolla entre Vandellòs i Tarragona".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento