Comunitat Valenciana

València registra al setembre i octubre una caiguda del trànsit de cotxes major que el de bicicletes

  • La circulació en vehicles motoritzats va baixar entre un 5,7% i un 8,6%, per damunt de la de bicis, que fins i tot va repuntar.
  • Els carrils-bici de Blasco Ibáñez i Tarongers s'afonen un 42% per la caiguda universitària, mentre el de Russafa creix.
Carril bici en Manuel Candela
Carril bici en Manuel Candela
AJUNTAMENT - Archivo
Carril bici en Manuel Candela

El trànsit de cotxes a València ha caigut entre un 5,7% i un 8,6% al setembre i octubre, mentre que el de bicicletes va registrar un descens similar a principis de setembre (-5,8%), però va repuntar des de la segona setmana, amb caigudes d'al voltant del 2%, i fins i tot un creixement del 0,7% en la primera quinzena d'octubre.

Així ho ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, en una jornada organitzada per la Xarxa de Ciutats de la Bicicleta, on ha detallat que segons dades del Centre de Gestió de Trànsit de València, la circulació en vehicle motoritzat pels carrers de la ciutat va caure un 8,4% durant la primera quinzena de setembre respecte a les mateixes dates de l'any passat; un 8,1% en la segona quinzena de setembre; un 5,7% en la primera quinzena d'octubre i un 8,6% en la segona quinzena del mateix mes.

També les entrades i eixides de la ciutat en automòbil han registrat "caigudes significatives" respecte a les mateixes dates de 2019: la primera quinzena de setembre va haver-hi un descens del 5,5% dels vehicles motoritzats que van entrar i van eixir de València; la caiguda va ser d'un 6,1% en la segona quinzena de setembre; en la primera quinzena d'octubre va ser d'un 3,9% i en la segona, d'un 8,4%.

Mentrestant, la circulació de bicicletes en les mateixes dates mantenia un comportament més estable respecte a l'any passat: la primera quinzena de setembre, la caiguda era d'un 5,8%; la segona quinzena de setembre la caiguda era d'un 1,9%; la primera quinzena d'octubre, la circulació de bicicletes era un 0,3% més alta que en els mateixos dies de 2019 i en la segona quinzena d'octubre, tornava a baixar un 2,2%.

Descens en Blasco Ibáñez i Tarongers

La mobilitat urbana amb bici per dins de la ciutat varia d'unes zones a unes altres. Així, els carrils-bici de les avingudes de Blasco Ibáñez i Tarongers registren caigudes de fins al 42% per l'afectació del descens de l'activitat universitària mentre que altres zones experimenten increments importants.

Així, el carril-bici del carrer de Russafa registra un pas mitjà diari de 3.000 bicis i patins, un 5,8% més que en 2019. També el carril per a bicicletes del Pont de les Arts, des de l'avinguda de Burjassot, supera les 3.400 bicis de mitjana en el dia, un 7,4% més que l'any passat.

El regidor Giuseppe Grezzi creu que "les dades són molt esperançadors i evidencien que tot el treball realitzat en els últims anys en matèria de mobilitat ha servit perquè València estiga en millors condicions per a afrontar la situació actual".

Grezzi ha assegurat també que "en els punts de màxim pas de l'anell ciclista, el trànsit també s'ha incrementat respecte a l'any passat al voltant d'un 4%, un termòmetre que ens permet vaticinar que la tendència de canvi és sòlida", assegura el regidor.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento