Aquestes són algunes de les conclusions de l'estudi que el president en The Family Advisory Board i professor en l'IE Business School, Manuel Bermejo, va iniciar el passat mes d'abril per a analitzar el comportament de les empreses familiars durant la pandèmia.
L'anàlisi deixa marge per a cert optimisme ja que un 81% adverteix oportunitats de créixer i un 75% ja està invertint a ser més potents quan açò acabe. "No podem oblidar que estem en un mercat de lliure competència i hauríem d'eixir d'aquesta situació amb sostenibilitat competitiva, amb vocació de permanència".
Així ho va exposar Bermejo durant el webinar 'Oportunitats i reptes d'empreses familiars en temps de la Covid-19' organitzat per l'Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar (IVEFA), en col·laboració amb ATREVIA i la Càtedra d'empresa Familiar de la Universitat de València.
Així mateix, va aportar un 'Decàleg de Recomanacions per a les Empreses Familiars' basat a ser líders exemplars; màxima atenció a la caixa, però fer-ho en consistència amb els valors de la companyia; establir un escenari de base de tancament per al 2020; repensar l'estratègia corporativa per al nou escenari, aplicant 'medicina darwinista'; o recolzar-se en els òrgans de govern per a prendre mesures que permeten eixir reenfortits d'aquesta parada pel Covid-19.
La llista de consells insta també a evolucionar el model de negoci; gestionar les persones cuidant la seua salut i la seua moral; reforçar el Consell de Família per a assegurar la necessària cohesió entre els membres de la família; revisar el Pla Estratègic Familiar, incloent un propòsit que ens connecte com a empresa amb les demandes socials per a un desenvolupament sostenible i inclusiu; i renovar-se i transformar-se, sense perdre l'essència.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios