La Generalitat executa els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

La Generalitat està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani en el qual es troben les estacions d'Alacant, Russafa i Amado Granell compten amb un pressupost superior als 25 milions d'euros, segons ha detallat en un comunicat l'administració.

En els últims dies, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està realitzant tasques neteja a pressió de les pantalles i sòls, així com la reparació de les instal·lacions existents, de manera prèvia als treballs que permetran condicionar de manera definitiva el túnel i estacions d'aquest tram.

Les actuacions previstes en el tram subterrani inclouen la instal·lació dels aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d'arquitectura de les tres estacions que inclouen obra de paleta, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

A més, s'han inclòs en aquest projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, lampisteria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d'elevació; senyalització i mobiliari. També està prevista la urbanització de les àrees afectades per l'obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

El projecte de construcció del conjunt d'aquesta línia compta amb un pressupost de 50 milions d'euros i està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Cièncias i el barri de Natzaret. Les primeres obres d'aquesta infraestructura van començar l'any 2006 i es van paralitzar el 2011, per falta de pressupost, després d'invertir al voltant de 200 milions d'euros.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento