Comunitat Valenciana

Stadler subministrarà més locomotores híbrides energéticament eficients per als corredors de mercaderies europeus

  • Stadler ha firmat un contracte amb European Loc Pool (ELP) per a subministrar deu locomotores híbrides de sis eixos addicionals, energèticament eficients per als corredors de mercaderies europeus.
Stadler subministrarà més locomotores híbrides energèticament eficients per als corredors de mercaderies europeus
Stadler subministrarà més locomotores híbrides energèticament eficients per als corredors de mercaderies europeus
STADLER
Stadler subministrarà més locomotores híbrides energèticament eficients per als corredors de mercaderies europeus

Amb aquesta comanda, ELP pretén "ampliar la seua flota i reforçar la seua posició de lideratge en el mercat de lísing de locomotores híbrides", segons ha informat la companyia en un comunicat. Les locomotores es construiran en el centre de competència de locomotores de Stadler, la planta de València (Espanya).

El president de Stadler València, Íñigo Parra, i CEO d'European Loc Pool, Willem Goosen, han firmat un contracte per a la fabricació i subministrament de deu locomotores Co'Co' híbrides, que forma part d'un acord marc per un total de 100 màquines. L'acord marc preveu la possibilitat que ELP puga sol·licitar unitats addicionals sense especificar una comanda mínima.

Les locomotores de Stadler per a ELP destaquen pel seu rang de potència entre els 2,8 MW en manera dièsel fins als 6,15 MW en manera elèctrica sota catenària i pel seu elevat esforce tractor gràcies als seus sis eixos motoritzats.

En molts corredors de mercaderies, una única locomotora híbrida Co'Co' podrà reemplaçar a composicions de dos locomotores Bo'Bo' per a arrossegar un tren amb idèntic pes, "reduint sensiblement els costos dels operadors ferroviaris de mercaderies", ha detallat la companyia.

La innovadora tecnologia del bogie ajuda a "minimitzar" el desgast de la infraestructura de via i els cànons ferroviaris d'accés. Les locomotores híbrides poden circular en línies electrificades i no electrificades. El canvi de font d'alimentació, d'elèctrica per catenària a motor dièsel i viceversa, pot realitzar-se durant la marxa, sense necessitat de detindre's.

Les locomotores híbrides estan equipades amb configuració alemanya (15 kV + 25 kV AC i motor dièsel de 2,8 MW), ETCS i control remot per ràdio. Segons Parra, "estem orgullosos que ELP ens haja seleccionat com a fabricant de les noves locomotores híbrides. Per a Stadler, aquesta comanda suposa un altre compromís més per a contribuir aun transport de mercaderies sostenible i energèticament eficient en els corredors europeus".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento