Smart City
Una imatge de l'Smart City Expo World Congress de Barcelona. ACN

Les solucions de mobilitat elèctrica per desplaçar-se per la ciutat tenen enguany una notable presència a l'Smart City Expo World Congress, que va començar dimarts i acabarà avui al recinte de Fira Gran Via de Barcelona i que pretén promoure metròpolis "més intel·ligents, més habitables, més sostenibles i que millorin la qualitat de vida dels ciutadans", en paraules del director de l'esdeveniment, Ugo Valenti. I dins la família dels vehicles elèctrics, el patinet, que està envaint els carrers de la capital catalana, és un dels reis de la fira.

Seat, per exemple, ha aprofitat el saló per presentar el primer que ha fabricat, l'eXS powered by Segway, que estarà al mercat al desembre amb un preu de 599 euros i una velocitat limitada a 25 quilòmetres per hora. Es pot provar a la zona exterior de la fira oberta al públic i un cop acabi l'Smart City, la companyia preveu posar en marxa una prova pilot amb una flota destinada al lloguer en una ciutat espanyola.

També exposen patinets elèctrics marques com Urbaser o Estonia i al saló està present, a més, la firma Lime, que els ofereix de lloguer a través d'una app.
Es tracta d'un tipus de vehicle que tot just acaba d'irrompre a les ciutats, moltes de les quals encara estant debatent com regular la seva circulació. En el cas de Barcelona s'ha decidit que vagin pels carrils bici i per les vies on la velocitat màxima permesa sigui de 30 quilómetres per hora i de moment no es permeten els serveis de patinets elèctrics compartits de lloguer, que ja estan triomfant a altres llocs com Madrid o Saragossa.

Junt amb aquests enginys de dues rodes, a l'Smart City també es pot veure un minibús elèctric de TMB d'emissió zero que té 16 hores d'autonomia amb aire condicionat. Ha estat desenvolupat per empreses catalanes i la idea és que doni servei regular en línies de bus de barri. Serà després d'un cicle de proves en buit, durant el qual recorrerà uns 4.000 quilòmetres.

D'altra banda, l'empresa Citelum, que subministra energia a set milions de punts de l'enllumenat públic de França, ha presentat a la fira el projecte Remora, que ofereix la possibilitat de recarregar vehicles que funcionen amb electricitat a través dels fanals dels carrers. Una experiència pilot a Calais permetrà provar la viabilitat del sistema.

A l'Smart City també hi ha lloc per un prototip de taxi autònom, que té un cost de 350.000 euros i està pensat perquè es pugui demanar a través d'una app i puguin sumar-se altres viatgers durant el trajecte.

A més, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) presenta un centre de gestió de les Rondes que farà servir la tecnologia 5G per regular la intensitat de la il·luminació dels túnels, controlar que els camions no superin l'alçada permesa i oferir un servei de megafonia per comunicar incidències.
L'Smart City compta amb 49.000 m2 de superfície, un 31% més que l'any passat, i reuneix 844 empreses.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.