Comunitat Valenciana

Pares d'alumnes demanen “acabar amb els barracons”

  • Fampa-València exigeix accelerar el Pla Edificant de construcció de centres escolars. 
  • La Conselleria replica que els estudiants en aules prefabricades han caigut a la meitat, de 8.000 a 4.000. 
  • Sol·liciten també la capacitació lingüística del professorat i reduir la seua rotació.
Consejos útiles para la vuelta al cole 2018
Consejos útiles para la vuelta al cole 2018
EP
Consejos útiles para la vuelta al cole 2018

Els centres construïts íntegrament amb barracons segueixen protagonitzant l'actualitat educativa. Aquest dilluns, primer dia lectiu en els centres escolars valencians després de les vacances d'estiu, van tornar a ser una de les reivindicacions de la comunitat educativa cap a la Conselleria d'Educació, com ho van ser en anteriors legislatures de governs del PP, quan es van convertir en un símbol.

El president de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (Fampa) de la província de València (Fampa-València), Màrius Fullana, va exigir aquest dilluns “acabar amb els barracons” i es va referir, en concret, al Pla Edificant. Els centres educatius estan “il·lusionats” per veure les seues instal·lacions millorades, però esperen que “els projectes es convertisquen en realitat” i que les actuacions “ s'inicien” i “entren dins d'aquesta legislatura”, va afirmar.

L'entitat reclama que el “ritme” d’Edificant “no garanteix una educació pública de qualitat” i que les famílies “no són informades” dels calendaris d'execució de les obres ni dels plans d'actuació. “L'escola és tot, també els edificis”, va agregar Fullana. La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, i el conseller d'Educació, Vicent Marzà, van replicar que l’”esforç realitzat” pel Govern autonòmic en infraestructures escolars ha permés reduir a la meitat –de 8.000 a 4.000– els alumnes en barracons.

Una “carpeta tancada”

“Una vegada solucionat el tema de la rajola vénen les polítiques cent per cent Botànic i açò serà en la següent legislatura; una vegada solucionat l'urgent, la qual cosa no havia d'haver passat mai, producte del balafiament de diners públics, ara ens centrarem en l'important, a transmetre valors i en la criança”, va asseverar Oltra, que considera que el tema de les aules prefabricades és una “carpeta tancada”. Oltra i Marzà van assistir a un acte per l'inici del curs 2018/2019 en el CEIP Jaume I de Paiporta (València) al costat de l'alcaldessa del municipi, Isabel Martín.

Per a FAMPA-València, el Consell “ha avançat, però s'ha quedat curt” en matèria educativa, i creuen que “queda molt per fer” tant a nivell estatal com des de l'administració autonòmica i els ajuntaments: derogar “d'una vegada” la LOMCE, garantir la capacitació lingüística del professorat i reduir la seua rotació, i garantir el laïcisme i el caràcter públic dels centres sostinguts per la Generalitat.

Marzà, per la seua banda, va remarcar la contractació de 6.000 docents en els últims tres anys, una acció que ha permés “no solament revertir les retallades en educació de l'anterior govern de la Generalitat, sinó que la plantilla de professors i mestres siga la més alta de la història”.

ANPE: inici de curs “convuls”

El president del sindicat ANPE a la Comunitat Valenciana, Laureano Bárcena, va advertir d'un inici de curs “convuls” amb deficiències en infraestructures i “un pla d'estalvi a costa de retallar plantilles” en els centres. Segons una enquesta de l'organització sobre 200 centres públics, el 64% diu tenir la plantilla incompleta i el 74% que la Conselleria no està al dia en els pagaments al centre. En tot cas, un 64% assegura que no se supera la ràtio màxima en cap unitat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento