Comunitat Valenciana

Consum guanya un 10,47% més en 2017 fins als 51,7 milions i supera els 2.518 milions en vendes

  • VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)
Consum presenta els resultats de 2017
Consum presenta els resultats de 2017
CONSUM
Consum presenta els resultats de 2017

La cooperativa valenciana de supermercats Consum va augmentar els seus beneficis un 10,47 per cent en 2017 fins als 51,7 milions d'euros després de facturar un total de 2.518,7 milions en vendes, la qual cosa suposa un 7,45 per cent més.

El director general de Consum, Juan Luis Durich, ha presentat aquest dijous els resultats de 2017, un exercici "brillant" en el qual es van registrar unes vendes quatre punts percentuals per damunt de la mitjana del sector de la distribució alimentària espanyola a superfície dinàmica gràcies al "ajust de despeses fixes i una marges a superfície". Per a enguany, les vendes augmentaran un 5,4% i les inversions creixeran un 30% fins als 130 milions.

Consum va invertir el passat exercici 114,3 milions d'euros, un 11,29% més, sobretot per l'obertura de 38 nous supermercats, 12 propis i 26 amb la franquícia Charter. Amb aquestes obertures, disposa d'una xarxa de 707 establiments, 445 propis i 262 Charter. A més, enguany obrirà altres 43 supermercats: 19 a la Comunitat Valenciana, 11 a Catalunya, sis a Castella-la Manxa, tres a Múrcia i dos a Andalusia i altres dos a Aragó.

No obstant açò, la venda 'on line' no supera el 2% i segueix sent "deficitària" amb una rendibilitat "molt roïna" i un compte d'explotació "negatiu" a causa que els suposa més despeses que la compra física. No obstant açò, Durich ha recalcat: "cal estar ací perquè és una opció de futur i cal estar preparat".

Per a açò, ha apostat per buscar fórmules logístiques d'optimització que tinguen el mateix cost que la tenda física. De moment, mantindran el model amb una distribució capil·lar de la compra des de les botigues grans, perquè tinguen totes les referències, ja que disposen d'una "distribució perifèrica molt import", la qual cosa els permet un cost per transport "molt curt" en estar molt pròxims a les llars.

Amb tot, ha considerat que és un segment "impredictible" en el sector de l'alimentació que en qualsevol moment pot crear "disfuncions". Consum va obrir fa un any la la seua botiga en línia a València capital i la seua àrea metropolitana, a Alacant i les seues zones limítrofs i ara s'ha implantat a Barcelona i progressivament se n'anirà ampliant a tot el seu àmbit de desenvolupament: la zona limítrofa de Barcelona, Castelló i Almeria. De moment, la botiga en línia empra 160 persones.

INTERESSATS PER EROSKI

D'altra banda, ha comentat que estan "oberts" a la compra d'altres distribuïdors encara que no de forma "proactiva" perquè coneixen el mercat i "no hi ha moltes opcions" que els interessen. No obstant açò, ha apuntat que Eroski sí seria "un candidat" si es posara a la venda.

De moment, l'objectiu se centra a augmentar la seua àrea d'influència fins a Granada perquè han de tindre les seues plataformes de productes frescos properes. El 99,4% de les compres efectuades per Consum es realitzen a proveïdors nacionals i el 66% a proveïdors de les comunitats autònomes en les quals està present.

Consum va tancar l'exercici 2017 amb una plantilla de 14.364 treballadors, 860 més, dels quals el 72,4% són dones. A més, dos terços de les persones que es promocionen són dones. Per a 2018 es preveu contractar altres 500 o 700 treballadors en funció de com vagen les vendes.

El 95% de la plantilla gaudeix de la condició de soci, que es van repartir 31,4 milions de beneficis, el màxim possible després de les reserves legals, la qual cosa suposa una mitjana de 10.500 euros per treballador. A més, l'activitat va generar en 2017 més de 32.800 llocs de treball indirectes.

El sou mitjà és de 1.500 euros i al febrer de 2017, la Cooperativa va aplicar un augment de l'1,6% exclusiu per al personal operatiu, amb una inversió de més de 2 milions d'euros, per a acurtar distàncies entre els salaris.

Així mateix, va invertir 7,7 milions en conciliació, la qual cosa representa 540 euros per treballador. En aquest sentit, es va millorar la paga per fills amb discapacitat fins als 250 euros extra al mes. Des de la implantació del Pla de Conciliació de Consum en 2007, s'ha augmentat la seua productivitat un 24% i s'ha reduït l'absentisme un 19%.

Els socis-clients es van beneficiar de descomptes en les seues compres per valor de 35,6 milions, un 18,27% més, entregats en 8,1 milions de xec-regal. La participació en les vendes dels socis-clients ha superat el 77%. En 2017 es van donar d'alta 220.734 nous soci-clients, fins als 3.060.720. D'aquesta manera, Consum és la major cooperativa espanyola per nombre de socis.

REFERÈNCIES

La cadena compta amb més de 15.000 referències, de les quals el 88% són marques líders i el 12% marca pròpia. En 2017 es va llançar la marca Consum ECO amb més de 30 referències i s'han anat incorporant unes altres de productes ecològics fins a un total de 135. A més, s'han incorporat productes per a vegans i productes llests per a prendre en les seccions de frescs i refrigerats.

Durich aposta per un major control mediambiental i sanitari de la producció més que per l'augment de productes ecològics a causa del seu alt preu. Així mateix, se'n van a avançar a la normativa europea per a substituir els plàstics per envasos reciclables.

D'altra banda, ha lamentat que la polèmica per la retirada del valencià en l'etiquetatge que va ser "una eixida de to" perquè es va aplicar només a 150 referències de més de 2.000 per a millorar la llegibilitat de l'etiquetatge quan hi havia poc espai. Durich va assenyalar que aquestes crítiques, que van motivar la baixa d'uns 200 socis dels més de 3 milions encara que sense afectar les vendes, van ser "totalment injustes", perquè Consum "fa més que ningú" pel valencià.

Respecte a la situació de Catalunya, ha recalcat que en el primer trimestre no és apreciable en el consum minorista però ha advertit que "com més gran siga la situació d'inestabilitat serà pitjor per a tots".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento