Comunitat Valenciana

Dissenyen una aplicació que millora l'anglés de xiquets amb síndrome de down

  • Cristina Cunha, que ha centrat en aquesta qüestió la seua tesi doctoral, realitzada en la UCV, ofereix un enfocament nou pel que fa als mètodes emprats.
  • L’augment del nombre d’individus amb síndrome de down en edat adulta en disposició de treball l’ha motivat a desenvolupar aquesta eina.
  • L’aplicació, que ja l’han utilitzada en diverses associacions de xiquets de València, Madrid i Màlaga, s’adapta al perfil cognitiu de cada estudiant.
Aplicación para el aprendizaje para niños con síndrome de down
Aplicación para el aprendizaje para niños con síndrome de down
UCV
Aplicación para el aprendizaje para niños con síndrome de down

La professora de la Universitat Catòlica de València (UCV) Cristina Cunha ha dissenyat una aplicació informàtica que millora l'aprenentatge de l'anglés de xiquets amb síndrome de down. El programa online, basat en sistemes de tutorizació intel·ligents, es pot usar en la tauleta o en l'ordinador i ha duplicat el rendiment dels alumnes de Primària amb els qui s'ha realitzat l'estudi.

Així, aquesta eina, desenvolupada específicament en la seua tesi doctoral, suposa un enfocament nou pel que fa als mètodes tradicionalment emprats. Cunha l'ha comprovat en diferents associacions de xiquets de València, Madrid i Màlaga i pretén ampliar l'edat, els continguts i els països on seguir desenvolupant la seua recerca.

El treball, defensat en la UCV, naix del fet que "en la societat actual cada vegada existeix un nombre major d'individus amb síndrome de down en edat adulta en disposició d'incorporar-se al mercat laboral, situació que els exigeix disposar d'un determinat nivell d'escolarització", ha afirmat Cunha.

És per açò que aquestes persones "haurien de formar-se seguint el mateix currículum formatiu que la resta dels alumnes, encara que de forma adaptada a les seues característiques cognitives especials". En aquest sentit, una de les assignatures obligatòries és la corresponent a l'estudi de l’"idioma anglés com a llengua estrangera", ha subratllat.

Amb el propòsit de pal·liar les deficiències en l'aprenentatge del col·lectiu, Cunha ha dissenyat aquest sistema de formació online, que s'adapta al perfil cognitiu de cada estudiant. Aquesta eina es diferencia d'altres d'aprenentatge multimèdia per la utilització de tècniques de tutorització adaptativa.

Així doncs, prenent en consideració les característiques comunes de l'aprenentatge de xiquets amb aquesta síndrome, aquesta experta ha demostrat que "és possible millorar l'aprenentatge d'una segona llengua, anglés en particular, en contraposició a altres mètodes que no prenen en consideració el perfil cognitiu d'aquest col·lectiu".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento