Comunitat Valenciana

Empar Marco defén que À Punt no pot obrir "de qualsevol manera"

  • "No pot ser de qualsevol manera. No ens podem permetre el luxe de fracassar", assegura la directora general de l'ens.
  • La nova plantilla necessita "periodistes que hagen fet carrer, amb fonts, que sàpiguen contrastar, experts en dades".
  • Marco ha participat aquest dijous en la inauguració del 'Màster en Continguts i Formats Audiovisuals' de la Universitat de València.
Miquel Francés, Rafael Crespo i Empar Marco
Miquel Francés, Rafael Crespo i Empar Marco
EUROPA PRESS
Miquel Francés, Rafael Crespo i Empar Marco

La directora general d'À Punt, Empar Marco, ha defés este dijous l'obertura progressiva del mitjà públic, -que arrancarà al desembre amb un magazín cultural per a ràdio i continguts infantils en la web-, perquè "encara que la societat valenciana necessita de manera immediata un mitjà de comunicació, no pot ser de qualsevol manera. No ens podem permetre el luxe de fracassar. No ens ho perdonaria ningú, no ens ho perdonaríem nosaltres".

Així mateix ha admés que la incorporació de la plantilla i el procés de les borses de treball és "lent, més lent del que voldríem" però "garantista", ha valorat, i ha assenyalat que la selecció de treballadors ha de tindre especial "cura" en "no menysprear l'experiència però tampoc prescindir de nous talents formats en les noves necessitats comunicatives".

Marco s'ha pronunciat en estos termes durant la inauguració del 'Màster en Continguts i Formats Audiovisuals' de la Universitat de València (UV), acompanyada del vicerector de Postgrau, Rafael Crespo, i el director del Màster i del Taller d'Audiovisuals, Miquel Francés, i s'ha dirigit els seus estudiants per a indicar-los que "probablement treballareu directa o indirectament en À Punt" en un futur, ha augurat.

Segons la directora general, la nova plantilla necessita "periodistes que hagen fet carrer, amb fonts, que sàpiguen contrastar, experts en dades, en comunicació, productors executius que sàpiguen analitzar un guió, enginyers en tecnologies de comunicació, periodistes que sàpiguen usar les noves ferramentes tecnològiques, perfils professionals nous,... i hi haurà més", ha agregat.

Al seu juí, este és un moment d'"intersecció perfecta" entre una part de la població "ultraconectada" que busca, decideix els continguts que vol i com desitja accedir a ells, i una altra que espera el senyal a través de l'antena de tota la vida. À Punt no pot "desatendre a cap" d'ells, no pot deixar "víctimes de la bretxa digital", ha avisat.

Transmèdia, "sense obsessionar-se" però "sense complexos"

En qualsevol cas, "el canvi d'hàbits en el consum d'informació i entreteniment és vertiginós", ha advertit, per la qual cosa À Punt aposta per la innovació per a "dir adéu al monstre de fang en el qual s'han convertit alguns mitjans de comunicació". Els canvis els veu com "una oportunitat de luxe, no un problema" malgrat els "estrictes pressupostos" amb els quals compta.

Així, ha avançat que este nou "espai públic de comunicació" busca "trencar costures" i apostar per l'entrada "natural però sense complexos" de continguts 'transmèdia', projectes pensats des de l'inici amb formats tant per a ràdio, web i televisió. "No pot ser una obsessió" sinó una "incorporació a la nostra pràctica de treball", ha apuntat.

En este punt, ha assenyalat que als valors "formar, informar i entretindre" pels quals ha de vetlar un mitjà públic, À Punt li suma el de "participar" per als usuaris, de manera estos tinguen "l'última paraula" a l'hora de triar i participar.

Marco ha defés una programació "de proximitat" però "universal" que "fuja de localismes", que permeten "vertebrar" el territori i "aprendre de nosaltres mateixos", amb humor, sense sectarismes, amb la informació veraç i respectuosa, que mostre la realitat amagada del territori i alhora siga atractiva, i per a açò, ha demanat "matèria grisa" que ajude a desenvolupar noves formes de presentar els productes.

"Equips multidisciplinaris" i "rutines inèdites"

Per a açò, ha defés la col·laboració amb les universitats i amb la indústria audiovisual i ha recordat que À Punt compta amb un àrea d'innovació i nous formats que treballarà per a, sobre la base del "intercanvi d'idees", "tirar murs", crear "equips multidisciplinaris" i "assumir rutines inèdites". "Tot el personal ha d'estar involucrat en l'èxit dels continguts. Es requereix un canvi de mentalitat", ha subratllat.

La directora general d'À Punt ha assenyalat que, "després d'anys de sequera i precarietat", demana al sector, a les productores, "que ens acompanyen en este projecte, que s'atrevisquen a innovar i a fer productes transmèdia", ja que encara que la part informativa la faran treballadors de la casa, l'entreteniment correrà fonamentalment a càrrec d'empreses externes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento