Comunitat Valenciana

#HortAttack, un "crit d'auxili" dels agricultors per a acudir a mercats municipals i xicotets comerços

  • L’Ajuntament de València i Mercavalència desvetlen el misteri de les fruites i hortalisses gegants aparegudes als carrers de la ciutat.
  • Un dels objectius de la campanya és instar als ciutadans a "acostar-se als mercats municipals i comerços de proximitat".
  • Animen a pujar fotografies en les xarxes socials consumint els productes de l'horta valenciana i el hastagh #HortAttack.
Salvador Meseguer y Carlos Galiana #HortAttack
Salvador Meseguer y Carlos Galiana #HortAttack
EUROPA PRESS
Salvador Meseguer y Carlos Galiana #HortAttack

El misteri de l'aparició de fruites i hortalisses gegantes els carrers de València durant les últimes setmanes -batejat com #HortAttack-s'ha desvetlat aquest divendres com un "crit d'auxili" dels agricultors que criden a la ciutadania al consum de productes de proximitat, a acudir a mercats municipals i a xicotets comerços, a actuar per a salvar l'horta periurbana i a dignificar la labor dels qui la treballen.

Així ho han revelat aquest divendres en roda de premsa el regidor de Comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, i l'agricultor de la Tira de Contar, Salvador Meseguer, els qui han donat a conèixer el "missatge" que amagava aquesta campanya, ideada per Mercavalencia, que al llarg de diverses setmanes ha 'plantant' sis grans peces hortícoles en diferents punts de la ciutat i ha animat als vianants a pujar fotografies en les xarxes socials consumint els productes de l'horta valenciana i el hastagh #HortAttack.

L'objectiu -han explicat- és cridar l'atenció sobre l'activitat professional de les persones que treballen l'horta, la responsabilitat de la ciutadania com a consumidors i consumidores de productes, i el plus de qualitat i sostenibilitat que comporta l'opció pels productes de proximitat i de temporada.

En aquest sentit, l'agricultor de Sueca Salvador Meseguer ha llegit un comunicat en nom de tot el col·lectiu en el qual ha agraït el suport a la campanya de veïns i visitants, i ha subratllat que "després d'anys intentant cridar l'atenció dels nostres dirigents perquè tornaren la vista cap a l'horta, ara estem començant a veure respostes, tímides, però respostes".

L'horta: “en perill de mort” 

"Els agricultors seguim reivindicant que la situació és crítica i que l'horta valenciana està en perill de mort, però volem deixar clar que no ens rendirem", ha advertit Meseguer, qui ha precisat que #HortAttack es dirigeix "als quals cada dia mengeu, els que doneu de menjar als vostres fills, els que amb l'acció de triar uns productes o uns altres, teniu el vertader poder sobre el nostre camp".

Però més enllà de l'important acolliment que ha tingut la campanya, l'agricultor a instat a la ciutadania a "acostar-se als mercats municipals i comerços de proximitat" a adquirir el fruit del seu treball, a més de valorar-los com un "factor fonamental per a regular els preus dels aliments" i que aquests no queden únicament en mans de les grans indústries.

"El que volem demanar-vos -ha continuat Meseguer- és que presteu la mateixa atenció a l'hora de comprar el vostre menjar que la que presteu en adquirir qualsevol altre producte" i que comenceu a preguntar-vos on van realment els vostres diners".

A més, ha instat a deixar de veure als agricultors com una "professió arcaica". "Som supervivents","crideu-nos bojos però és la vida que estimem", ha reivindicat.

Campanya amb “enorme impacte”

#HortAttack ha volgut aprofitar que València ostenta la Capitalitat Mundial de l'Alimentació Sostenible durant aquest 2017, la Medalla d'Or de la Ciutat que l'Ajuntament ha atorgat a la Tira de Contar o de la campanya Aphorta, per a "cridar l'atenció sobre els productes de proximitat".

En aquest sentit, el regidor Carlos Galiana ha destacat l'enorme impacte que la campanya ha tingut, especialment en xarxes socials, en les quals en repetides ocasions ha sigut 'trendingtopic'. Les peces hortícoles de gran grandària, distribuïdes per diferents punts de la ciutat, "inesperats i canviants", han atret l'interés de nombroses persones, que s'han llançat a realitzar fotografies, intercanvi d'imatges en xarxes, fins i tot rutes amb bicicleta per les diferents peces.

La campanya continuarà en les pròximes setmanes, ha avançat l'edil. De fet, són vàries les localitats que han mostrat el seu interés a impulsar-la també des dels seus termes municipals.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento