Comunitat Valenciana

El rei Felip destaca la dimensió humana dels recintes firals: "Són espais únics difícilment substituïbles"

  • El rei Felip VI ha presidit este dimecres l'acte de commemoració del centenari de Fira València, on ha destacat que els recintes firals d'Espanya són "pilars bàsics de la promoció comercial en aprofitar els mecanismes i instruments de la revolució tecnològica i de la globalització". Alhora, ha valorat la seua "dimensió humana, contacte personal i presencial", una cosa que la tecnologia "no pot substituir". "Les fires són espais únics difícilment substituïbles", ha remarcat
El Rei Felip VI en l'acte de commemoració del centenari de Fira València
El Rei Felip VI en l'acte de commemoració del centenari de Fira València
TWITTER CASA REAL
El Rei Felip VI en l'acte de commemoració del centenari de Fira València

Així ho ha indicat el monarca durant la cerimònia de celebració de la commemoració del centenari de Fira València, que rememora la inauguració, el 10 de maig de 1917, en el vestíbul de la nova Estació del Nord i el pati de l'Imperial Col·legi de Xiquets de Sant Vicent Ferrer de València, de la 1a Fira Mostrari d'Espanya. El certamen va acollir 148 stands comercials amb productes com mobles i altres articles de decoració, automòbils, plantes i maquinària per als sectors industrials més variats.

Durant l'acte, que ha comptat amb la presència de representants polítics i del món empresarial de la Comunitat Valenciana com el president de la Generalitat, Ximo Puig; l'alcalde de València, Joan Ribó; el president de Fira València, José Vicente González, o el president de la Cambra de comerç valenciana, José Vicente Morata, el Rei ha destacat el paper que han exercit els recintes firals a Espanya tant pel seu impacte per a les empreses com per a l'economia espanyola "en general".

Per la seua banda, el president del recinte firal ha assenyalat que, encara que cal "recordar el passat", ara cal "mirar al futur". "Alguns endevins van dir que amb l'aparició d'Internet s'acabava negoci de les fires, però es van equivocar. No hi ha res que puga substituir el contacte personal i tocar el producte", ha remarcat González.

En este punt, ha xifrat el negoci firal a Espanya en uns 3.500 milions i ha indicat que el passat any Fira València va acollir 40.000 marques i cinc milions de visitants. "És un negoci que seguix funcionant però adaptant-se als temps moderns", ha subratllat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento