Comunitat Valenciana

Empresaris turístics valencians valoren que l'estand de la Comunitat Valenciana passe de l'oci al negoci

  • La Confederació d'Empresaris Turístics de la Comunitat Valenciana (CET-CV) ha valorat este dimarts que l'estand d'esta autonomia a la Fira Internacional del Turisme, Fitur, que se celebra a partir d'este dimecres a Madrid, i per tant, la participació valenciana en este certamen passe de l'oci al negoci. En este sentit, ha destacat que esta trobada evolucione des de la seua concepció com "una festa" i des del "folklore" cap al "negoci".
Imagen del stand de la Comunitat Valenciana en la edición de Fitur de 2017
Imagen del stand de la Comunitat Valenciana en la edición de Fitur de 2017
AGÈNCIA VALENCIANA DE TURISME
Imagen del stand de la Comunitat Valenciana en la edición de Fitur de 2017

Així ho han plantejat els presidents de la Confederació d'Empresaris Turístics de la Comunitat Valenciana, Luis Martí i Manuel Espinar, en la roda de premsa que han oferit per a parlar del sector en 2016 i de l'avantprojecte de la Llei de Turisme d'esta autonomia, preguntats per si de cas Fitur és un certamen que val la pena fer.

Martí ha indicat que "per a Madrid val molt la pena" esta cita del sector turístic, tenint en compte també que és "el principal producte" en la Institució Firal de Madrid (Ifema), en què té lloc. Alhora, ha assenyalat que juntament amb Berlín i Londres, la de Madrid és "una de les tres grans fires" de turisme "en el món".

El representant dels empresaris valencians del sector ha afegit que la cita espanyola ha sigut sempre "la més folklòrica" d'estos certàmens, a l'estar "més pensant a l'oci que en el negoci" tot i que ha afirmat que això "se'n va llimant" perquè cada vegada "prime el negoci sobre l'oci". En este sentit, ha valorat que per a la nova edició de Fitur l'estand de la Comunitat Valenciana "ja" estiga "més pensat en el negoci que a l'oci".

Amb tot, Luis Martí ha estimat que esta fira és "una cita ineludible" tenint en compte el pes del turisme en l'economia espanyola. "Crec que Espanya, com a segon país en arribada de turistes estrangers, ha de tindre una fira de turisme important que cal donar suport per part de tot el sector", ha manifestat.

"PER VENDRE"

Pel seu costat, Manuel Espinar ha ressaltat que, "per primera vegada", en Fitur "es prioritze el món empresarial sobre el polític". Sobre esta qüestió, ha considerat que esta convocatòria estava concebuda "abans més com una festa" i des del "folklore" i ha valorat que "ara" es pense "més com una fira per a vendre". Ha apuntat la necessitat "d'unir comprador i venedor".

"Per primera vegada és una fira que val la pena i que està enfocada per i per al món empresarial", ha afegit. Espinar ha subratllat també la conveniència de buscar la "qualitat" en el sector turístic i de potenciar-la en trobades com Fitur, i alhora ha apostat per "segmentar i fraccionar el producte turístic" per a arribar a més mercat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento