El Bicing elèctric es posa en marxa a mig gas sense cobrir tots els districtes de Barcelona

  • Entra en funcionament aquest dimarts amb la meitat d'estacions i bicis previstes.
  • Fins a finals de gener no s'estendrà a més barris de la ciutat.
  • Els usuaris del servei habitual hauran de pagar 14 euros més a l'any per utilitzar-lo.

El Bicing elèctric entrarà en funcionament entre aquest dimarts i el 22 de desembre a mig gas, amb 150 bicicletes elèctriques, la meitat de les previstes durant la fase de prova que s’allargarà fins el 2017, i 23 estacions, també la meitat. Aquestes, a més a més, es concentraran sobretot als districtes més cèntrics de Barcelona, els de l’Eixample, Ciutat Vella i Gràcia, i els altres hauran d’esperar.

No serà fins a finals de gener que el servei previst durant el temps de prova funcionarà al complert, amb 300 bicicletes i 46 estacions, i s’estendrà a les altres zones de la ciutat.

Fins llavors, estarà disponible gratuïtament (només s’hauran de pagar 80 cèntims per cada mitja d’hora a partir de la segona mitja hora d’ús) i el podran utilitzar els primers 1.500 usuaris del Bicing habitual que s’hi apuntin.

A partir de finals de gener, però, per fer servir el nou servei, al preu de l’abonament del Bicing habitual s’hauran de sumar 14 euros anuals, 45 cèntims per la primera mitja hora d’utilització i 80 cèntims per les següents. També des de llavors, els abonats podran ser fins a 4.000 –s’obrirà una llista d’espera pels que es quedin fora–.

La majoria d’estacions, 41, seran subterrànies i estaran situades a aparcaments de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) i privats, als que es podrà accedir amb la targeta del Bicing. Les cinc restants seran exteriors i s’ubicaran a les places Tetuan, Espanya i Sant Miquel, la Sagrada Família i la Rambla Catalunya amb Diputació, segons la previsió.

Les bicicletes, amb 23 quilos de pes, 40 quilòmetres d’autonomia i una velocitat màxima de 20 quilòmetres per hora, es carregaran a través dels ancoratges de les estacions.

El nou servei, enfocat als trajectes ascendents o de llarga distància i amb un cost de cinc milions d’euros, funcionarà les 24 hores dissabtes, diumenges i festius, de dilluns a dijous tot el dia excepte de les 2 a les 5 hores i divendres tot el dia menys de les 3 a les 5 hores. Quan no funcioni es podran retornar bicis.

Un servei «absurd»

Des d’Amics de la Bici van qualificar aquest dilluns el Bicing elèctric d’ "absurd" perquè "a la ciutat no hi ha grans pujades". "Hi han prioritats com instal·lar més aparcaments per a bicicletes, fer disminuir els robatoris o millorar els carrils bici", van apuntar des de l’entitat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento