Calaix vies estació Sants
Representants municipals exposaven als veïns com es faria la urbanització del calaix de Sants, l'agost de 2011. CRISTINA GRANÉ/ACN

Passeres fosques, brutes i provisionals, carrers empantanegats, obres de matinada i en cap de setmana,... Això és el que han patit els veïns del barri del Mercat Nou de Sants mentre se soterraven les vies de l'AVE i es tapaven amb formigó les de Rodalies. Ha passat prop d'una dècada, però serà aquest octubre quan finalment s'urbanitzin els entorns del polèmic calaix.

Els veïns lamenten que "s'ha perdut un any i mig"El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Antoni Vives, va garantir als veïns en una trobada recent que les obres començaran a l'octubre i que es retorna al projecte consensuat amb les entitats i plantejat per l'anterior govern municipal de l'exalcalde Hereu. Es recupera la idea de cosir les dues bandes de les vies i la de crear una zona verda i un parc.

Aquestes són les principals demandes formulades pels veïns, que celebren que es desencalli el projecte, però lamenten que «s'ha perdut un any i mig», mentre es debatien les propostes amb el nou govern municipal, tal com denuncia Josep M. Domingo, president del Centre Social de Sants.

Mentre no s'ha abordat la urbanització de la zona, les entitats han denunciat les molèsties per als veïns i el tancament de comerços, ja que el barri ha hagut de suportar anys d'obres i de vials i passeres provisionals. «Està tot molt deixat i brut i això també crea una sensació d'inseguretat entre el veïnat», concreta Domingo.

Aquest és l'enèsim calendari anunciat. Des del 2004, des de les diverses administracions implicades, s'ha promès i dissenyat la cobertura del calaix de Sants. El 2007 van començar els treballs a contrarrellotge per l'arribada de l'AVE, però no va ser fins l'octubre del 2010 que no es va iniciar el cobriment de les vies convencionals. La urbanització està encara pendent.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.