El director general de Serveis de Rodalies i Mitja Distància de Renfe, Javier Pérez Sanz, va fer ahir aquest anunci en la presentació del nou responsable de Rodalies Barcelona, que serà Miguel Àngel Remacha.
Pérez Sanz, igual que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez i els directors de Renfe i Adif, va tornar a demanar disculpes als usuaris, dels que va dir que són 500.000 els que s’han vist afectats entre el 12 de setembre i el 13 de novembre pels retards i avaries.
Rodalies ha transportat 101,5 milions de viatgers des d’inicis d’any i fins a finals d’octubre.
Sobre la possibilitat que la companyia atorgui indemnitzacions més quantioses, el director de Rodalies va aconsellar als afectats iniciar un procés administratiu als jutjats o acudir a la Junta Arbitral de Consum. La direcció de Renfe es va fixar com a prioritat «recuperar la confiança per part del viatger», pel que va anunciar unes «mesures d’impacte».
A primers de gener, entrarà en funcionament un nou sistema d’informació que permetrà emetre missatges des del centre de control a la megafonia interior dels combois on, a més, hi haurà un informador en hores de màxima afluència.
Error humà a Sants
Sobre l’incident del passat dilluns, en el que centenars de viatgers d’un tren van quedar atrapats dins un túnel a Sants, Renfe va al.ludir a «un possible error humà» del maquinista. L’apertura d’un expedient l’ha deixat fora del servei actiu.
Des de Renfe també estudien acusar de negligència als responsables de l’estació que van esperar 90 minuts per acudir en auxili dels usuaris atrapats als vagons del tren.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios