Així ho ha anunciat este divendres el president i soci majoritari d'Air Nostrum, Carlos Bertomeu, durant la presentació del Pla Director 2018-2020 d'Inversions en Línies Aèries Internacionals (ILAI).
Per a açò, la societat Planificació i Solucions Aèries (PLYSA) -propietat dels accionistes d'Air Nostrum- realitzarà una inversió inicial de 8 milions d'euros que li permeta entrar en el negoci de l'extinció d'incendis i presentar-se als concursos que es convoquen en diferents territoris, també a la Comunitat Valenciana, "en la nostra terra i un dels primers que ix", ha subratllat.
En este sentit, PLYSA aspira a contribuir a la protecció del medi ambient des de la fase de prevenció fins a la d'extinció d'incendis forestals. Així mateix, ha advocat per presentar-se a concursos d'este tipus als voltants: en el sud de França, Portugal i el nord del Marroc. I fins i tot podrien aventurar-se en Argentina, on ja compten amb una plataforma.
AVIONS D'ÚLTIMA GENERACIÓ
PLYSA entrarà amb sis avions d'última generació, "més versàtils", un Air Tractor AT401 i cinc Trush 71OP, un tipus d'avió "més xicotet, més lleuger, que porta un poc menys d'aigua però pot fer operacions més seguides i necessita pistes més curtes" i el cost dels quals ascendeix a 1,5 milions de dòlars cadascun.
OPERACIONS EN ALTA VELOCITAT EN 2020
A més, a través d'Intermodalidad de Levante S.A. (ILSA) -on els socis d'Air Nostrum tenen una participació del 90%- estan analitzant una comanda de trens amb diferents fabricadors i l'entrada de nous socis amb l'objectiu d'iniciar operacions a partir de desembre de 2020, data en la qual es liberalitzaran els mercats ferroviaris domèstics de la Unió Europea (AVEL i Llarga Distància a Espanya). L'objectiu d'ILSA serà funcionar com un operador intermodal (tren + avió).
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios