Comunitat Valenciana

Associació de Víctimes del Metro demana que l'Agència de Seguretat ferroviària siga independent i evite "clientelismes"

  • La presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro del 3 de juliol de 2006, Rosa Garrote, ha reclamat que en la futura Agència de Seguretat prevista en la Llei de Seguretat Ferroviària es garantisca "la independència" amb la finalitat de que siga "de veres un instrument efectiu" i "evitar clientelisme i ingerències".

La portaveu de l'associació de víctimes de l'accident del Metro de València -en el qual van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides- ha fet esta petició durant la seua compareixença en la Comissió d'Obres Públiques, Infraestructures i Transports dels Corts Valencianes dins de la fase de participació ciutadana del projecte de llei de la Generalitat de seguretat ferroviària.

Garrote ha recordat que la creació d'una llei autonòmica va ser un dels compromisos sorgits en la Comissió -d'investigació- de 2006 i que els diferents governs del PP no van complir, però, per fi, en 2015, després del canvi de govern, es van donar els passos".

El col·lectiu de víctimes i familiars, ha subratllat, "celebra la creació de la llei perquè vé a omplir un buit en matèria de seguretat ferroviària". En la mateixa línia, valora que s'haja inclòs unes altres de les seues reivindicacions: la creació de l'Agència de Seguretat, ja que, "si important és la llei, igual o més que existisca un organisme que vigile el seu compliment", ha asseverat. No obstant açò, ha advertit que, perquè siga "de veres un instrument efectiu", ha de garantir-se la seua independència i "evitar clientelisme i ingerències".

"UN COMPLET DESASTRE. NO VA HAVER-HI INVESTIGACIÓ"

De la mateixa manera, ha cridat l'atenció sobre la conveniència de corregir un altre "error" de 2006: "En el nostre cas la tasca d'investigar requeia en l'empresa i es va posar en evidència que un complet desastre perquè no va haver-hi investigació i està reconegut". Ací ha precisat que l'associació va sol·licitar en el seu moment a la Inspecció de Treball l'expedient de FGV "i se'ns va dir que no hi havia hagut investigació interna".

Finalment, Garrote ha argumentat que "no es pot anar mai" únicament "només al final de l'esclavó de la cadena", com va succeir en l'accident de València on la responsabilitat es va centrar en el conductor mort "i no es va tindre en compte la cadena dels errors tècnics que van provocar l'accident".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento