Comunitat Valenciana

COCEMFECV arreplega firmes perquè gasolineres tinguen personal les 24 hores i garantir l'atenció als discapacitats

  • COCEMFE CV s'ha sumat a la recollida de firmes promoguda per la Plataforma Gasolineres Ateses i Segures perquè es regule en una disposició normativa estatal l'obligatorietat que totes les estacions de servici de carburants compten amb personal les 24 hores per a assegurar als clients amb discapacitat "una atenció de qualitat i igualitària".
Gasolinera, Repsol, Gasolina, Cotxes, Combustible, Diesel, Repostar
Gasolinera, Repsol, Gasolina, Cotxes, Combustible, Diesel, Repostar
EUROPA PRESS
Gasolinera, Repsol, Gasolina, Cotxes, Combustible, Diesel, Repostar

D'esta manera, se suma a la campanya 'Una firma per l'ocupació, la inclusió i la seguretat en les estacions de servici' amb l'objectiu d'aconseguir una legislació que assegure la utilització per part de les persones amb discapacitat de totes les estacions de servici, segons ha informat esta associació en un comunicat.

Sobre este tema, el president de COCEMFE CV, Javier Segura, ha recordat que este tipus d'establiments suposen "una discriminació" cap a les persones amb discapacitat com a consumidors.

"No solament volem que hi haja personal en les gasolineres automàtiques o desateses, sinó en totes les gasolineres; i que dins de les funcions d'estos treballadors es trobe assegurar la seua utilització per part dels clients amb discapacitat durant les 24 hores del dia", ha explicat.

Segura nega, a més, que s'estiga utilitzant este grup social per a prohibir-les i atribuïx "al complet desconeixement" sobre la realitat de les persones amb discapacitat aquelles informacions que apunten que les grans empreses petrolieres estan utilitzant les persones amb discapacitat per prohibir les gasolineres automàtiques.

Per açò, COCEMFE CV, que compta amb el suport de la seua entitat nacional, rebutja el model de negoci d'aquelles estacions de servici que, en mancar de personal permanentment o en horari nocturn, "discriminen les persones que no poden repostar autònomament o no poden accedir als dispositius de cobrament, i restringixen el seu ús exclusivament a les persones sense mobilitat reduïda".

Per la seua banda, el president de COCEMFE nacional, Anxo Queiruga, ha destacat els drets del col·lectiu com a consumidor: "La inclusió social de les persones amb discapacitat passa per disposar dels mateixos drets que té tota la població i, en este cas, per poder triar dins del ventall de possibilitats que tenen tots els consumidors i no dependre de la solidaritat ciutadana d'altres clients per a poder repostar", explica.

Les persones interessades a mostrar el seu suport a esta iniciativa, poden acostar-se a firmar a la seu de COCEMFE CV (C/ Poeta Navarro Cabanes,nº12 de València). La iniciativa està finançada per la Conselleria de Polítiques Inclusives.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento