Comunitat Valenciana

Ford Almussafes acorda un ERTO per a 270 treballadors de la planta de motors fins a abril de 2018

  • Com a conseqüència, fins a abril de 2018 este departament quedarà amb un únic torn a mitja jornada en lloc de dos.
  • Per al pròxim mes estableix tres dies d'aturades en les quals la planta de motors deixarà de produir, que seran quatre al maig i sis al juny.
  • La previsió és que a partir de maig de 2018 el nou model de motor Maverick tinga "suficient càrrega de treball" i permeta reincorporar a tota la plantilla.
El comité de la planta ratificarà l'acord este divendres
El comité de la planta ratificarà l'acord este divendres
ARCHIVO
El comité de la planta ratificarà l'acord este divendres

La direcció de la planta de Ford a Almussafes (València) i el sindicat UGT-PV han arribat este dijous a un acord per a aplicar un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que afectarà un total de 270 treballadors fixos de la planta de motors de la factoria. Com a conseqüència, fins a abril de 2018 este departament quedarà amb un únic torn a mitja jornada en lloc de dos.

El principi d'acord, aprovat en solitari per UGT-PV, es ratificarà este divendres 24 de març pel comité d'empresa. L'ERTO afecta 270 empleats de la plantilla fixa de la firma d'automòbils a Almussafes, segons ha informat el secretari general d'UGT en Ford, Carlos Faubel.

En concret, l'ERTO començarà a aplicar-se el pròxim divendres 31 de març fins a abril de 2018. Per al pròxim mes estableix tres dies d'aturades en les quals la planta de motors deixarà de produir, que seran quatre al maig i sis al juny.

Seguidament, a partir de l'última setmana de juny i fins al 30 d'abril de 2018, la planta de motors de Ford Almussafes es mantindrà amb un únic torn de producció, al 50%, per la qual cosa els treballadors estaran actius a mitja jornada i s'alternaran cada dos setmanes baix un expedient rotatiu.

La previsió d'UGT-PV és que a partir de maig de 2018 el nou model de motor Maverick que llançarà Ford tinga "suficient càrrega de treball" i permeta reincorporar a tota la plantilla fixa. A més, "si fóra necessari perquè el motor té ganxo", el portaveu del sindicat ha avançat que Ford podrà reduir els sis dies de parades acordades a tres, que es distribuiran de juny a octubre del pròxim any.

La decisió d'aplicar este ERO temporal tracta de garantir l'ocupació davant la baixada de producció que s'espera en la planta una vegada finalitzat el conveni amb Jaguar Land Rover.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento