La circulació de les bicicletes s’inclourà a la normativa de trànsit estatal. La Direcció General del Trànsit (DGT) ha iniciat ja els tràmits per poder desenvolupar unes normes unificades i posar fi al buit legal que existeix en aquest àmbit. Per ara, es descarta la matriculació d’aquests vehicles, l’obligació que els ciclistes passin una prova de conducció o la imposició del casc.

En la mesura en què s’incrementa l’ús de la bicicleta, pujarà l’accidentalitat"En la mesura en què s’incrementa l’ús de la bicicleta, pujarà l’accidentalitat", ha afirmat a Barcelona la directora de l’Observatori de Seguretat Vial de la DGT, Ana Ferrer, i és per això que s’ha establert com a prioritat incloure al codi de circulació nous articles i modificar els existents per tal de reglar l’ús d’aquest vehicle a tot Espanya.

Ja han començat les reunions prèvies amb entitats de ciclistes i amb representants municipals per tal d’establir aquesta nova normativa, que, de moment, no inclourà l’obligatorietat de dur el casc posat o de matricular la bici.

Registre únic

L’any que ve, l’àrea de Barcelona serà pionera en estrenar un registre de bicicletes únic. "Per un preu simbòlic", exposa Xavier Coromines, portaveu de la Red de Ciudades por la Bicicleta, el ciclista podrà inscriure el seu vehicle per localitzar-lo fàcilment en cas de robatori. S’estan tancant els detalls del registre amb comerciants i policia.

El nombre de furts s’ha mantingut els darrers anysSegons el Baròmetre Anual de la Bicicleta de Catalunya, un de cada cinc catalans ha patit "alguna vegada" el robatori de la seva bici. Els resultats de les enquestes revelen que el nombre de furts s’ha mantingut els darrers anys.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.