I, al suport que anava més enllà del mecenatge del fabricant Albert Folch i Rusiñol (que fitxaria a Eudald Serra, escultor de l’avantguarda dels anys 30, emigrat –i casat– al Japó). El 1973, el Museu Etnològic disposaria d’un edifici propi, pensat per a ésser museu, amb sales d’exposició hexagonals: un poc freqüent museu-rusc. L’objectiu era investigar i donar a conèixer algunes de les cultures del món preindustrial.
El 2000, aquest objectiu s’ha concretat en 10 territoris: dos europeus (el Pirineu català i Castella), dos africans (Marroc i Etiòpia), dos asiàtics (Japó i Nuristan), dos d’Oceania (Nova Guinea i Austràlia) i dos d’Amèrica (algunes àrees de Perú i Equador). Dos àmbits del museu son transversals: Tabú presenta les diverses visions de la nuesa humana, i Sagrat situa les grans religions premodernes: animisme, hinduisme, budisme, cristianisme i islamisme.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios