La C-31 segueix sent el punt negre a Barcelona tot i la velocitat variable

  • Les motos pateixen més sinistres.
  • S'ha reduït el risc de patir accidents a les carreteres catalanes i el nombre de punts perillosos.

Ni la velocitat variable, ni les càmeres ni els radars han aconseguit treure de la llista de carreteres amb més accidents la C-31, entre L’Hospitalet i El Prat de Llobregat. Amb tot, Catalunya ha pogut reduir els punts d’alt risc de la xarxa viària, que ja suposen només el 3% del total de les carreteres.

L’estudi EuroRAP, elaborat pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), demostra que un dels trams amb més concentració d’accidents de cotxes, motos i camions són els 1,2 km de la C-31, una via que ja apareixia a la llista negra de l’any passat.

"És lògic que sigui un tram de concentració" d’accidents, ha expressat el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, qui ha destacat "la millora que s’hi ha fet". El director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, ha confirmat que, en aquest tram, "s’hi han concentrat moltes obres", com són la Gran Via, l’AVE o la L9.

Tot i que s’han reduït els punts negres, el 3% de les vies catalanes encara tenen un risc "molt elevat" de patir un accident greu o mortal. Ara bé, el risc de sofrir un accident ha baixat a les carreteres un 18,4% en l’últim trienni. Els motoristes són les principals víctimes mortals.

Barcelona i Lleida són les demarcacions amb menys risc. Els trams amb més probabilitat de tenir un accident són la GI-512, entre Tordera i Maçanet de la Selva, la GI-550, entre Arbúcies i Sant Hilari, la BV-5108, entre Cardedeu i Cànoves i Samalús, i la C-14, entre Coll de Nargó i Adrall, on ara s’inicien obres.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento