Comunitat Valenciana

La Universitat de València millora en visibilitat en internet i ja és segona d'Espanya en el rànquing Webometrics

La Universitat de València (UV) ha millorat una posició en el Rànquing Web (Webometrics) i ja és el segon centre espanyol d'educació superior, a més del primer valencià. A nivell internacional està en el lloc 187 i per indicadors, en Impacte/visibilitat, o nombre de xarxes externes que rep la UV, millora 66 posicions respecte a 2021 i arriba a la posició mundial 249.
Rectorat de la Universitat de València (UV)
Rectorat de la Universitat de València (UV)
UV
Rectorat de la Universitat de València (UV)

El Rànquing Webometrics es publica des de 2004 un parell de vegades a l'any, al gener i al juliol. Els indicadors són Impacte/visibilitat (50% del total de la puntuació), Excel·lència (35%) i Obertura/transparència (10% del total), detalla la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

Així, en Excel·lència (nombre d'articles acadèmics de cada centre publicats en revistes internacionals d'alt impacte situats entre el 10% més citat, segons Scimago), l'Universitat millora tres posicions i arriba al lloc 219. En Obertura/transparència, que mesura el nombre de cites d'investigadors i investigadores, segons el Google Scholar Citations, la UV s'ha situat en la posició mundial 186.

Segons l'actualització de gener, en l'àmbit espanyol les primeres posicions del Webometrics les ocupen les universitats de Barcelona, València i Autònoma de Barcelona. A nivell mundial, la classificació està liderada per les universitats d'Harvard, Stanford i l'Institut Tecnològic de Massachusetts, mentre que a Europa lideren aquest rànquing les universitats d'Oxford, Cambridge i el College de Londres.

El Rànquing Web d'universitats és una iniciativa del grup d'investigació Cybermetrics Lab del CSIC que analitza 11.998 entitats i mesura la seua presència i visibilitat en la web.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento