Comunitat Valenciana

Més de 700 comerços se sumen a la campanya de valencià 'Digues Bon Dia'

La campanya 'Digues Bon Dia', llançada el 10 de juny per Plataforma per la Llengua, ha arribat a més de 700 comerços de la ciutat de València, repartits entre zones com el districte de Ciutat Vella o els barris de Russafa, el Cabanyal, el Botànic, Patraix o Benimaclet.
'Digues Bon dia'
'Digues Bon dia'
PLATAFORMA PER LA LLENGUA
'Digues Bon dia'

En aquesta iniciativa de normalització lingüística també participen un gran nombre de llocs dels mercats municipals de Russafa, el Cabanyal i el Mercat Central, amb més de 60 només en aquest últim, ressalta l'entitat.

'Digues Bon Dia' busca promoure el valencià com a llengua de comunicació inicial en els establiments comercials del 'cap i casal', ja que "a pesar de l'alt grau de coneixement lingüístic, a València és habitual que molts valencianoparlants de la ciutat i de la província passen a expressar-se en castellà quan parlen amb gent desconeguda, especialment al món del comerç".

A partir d'ací, l'objectiu és animar als valencianoparlants perquè es mantinguen en valencià en les converses amb desconeguts. També es pretén mostrar València com una gran ciutat que estima i valora la seua llengua pròpia.

En aquesta primera campanya pensada per a la capital del Túria, la plataforma ha visitat els comerços del centre oferint-los els adhesius de 'Digues Bon Dia' perquè els pengen en la porta d'entrada.

El projecte s'ha centrat en les principals zones comercials de la ciutat, on el canvi de llengua al castellà és habitual, tant per part dels treballadors com dels visitants de la resta del domini lingüístic.

Davant l'"èxit" de la iniciativa a València, l'organització ha rebut peticions per a expandir-la a altres localitats i ciutats de la Comunitat Valenciana.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento