En aquesta iniciativa de normalització lingüística també participen un gran nombre de llocs dels mercats municipals de Russafa, el Cabanyal i el Mercat Central, amb més de 60 només en aquest últim, ressalta l'entitat.
'Digues Bon Dia' busca promoure el valencià com a llengua de comunicació inicial en els establiments comercials del 'cap i casal', ja que "a pesar de l'alt grau de coneixement lingüístic, a València és habitual que molts valencianoparlants de la ciutat i de la província passen a expressar-se en castellà quan parlen amb gent desconeguda, especialment al món del comerç".
A partir d'ací, l'objectiu és animar als valencianoparlants perquè es mantinguen en valencià en les converses amb desconeguts. També es pretén mostrar València com una gran ciutat que estima i valora la seua llengua pròpia.
En aquesta primera campanya pensada per a la capital del Túria, la plataforma ha visitat els comerços del centre oferint-los els adhesius de 'Digues Bon Dia' perquè els pengen en la porta d'entrada.
El projecte s'ha centrat en les principals zones comercials de la ciutat, on el canvi de llengua al castellà és habitual, tant per part dels treballadors com dels visitants de la resta del domini lingüístic.
Davant l'"èxit" de la iniciativa a València, l'organització ha rebut peticions per a expandir-la a altres localitats i ciutats de la Comunitat Valenciana.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios