Comunitat Valenciana

Turisme llança un pla amb 23 accions per a impulsar la Ruta del Grial

  • L'objectiu és "situar a València en una referència global com a destí internacional de turisme religiós i cultural".
  • Es tracta d'una "oportunitat de sumar i vertebrar el territori", tal com ha declarat el secretari autonòmic Francesc Colomer.
Mapa de les localitats per les quals passa la Ruta del Grial.
Mapa de les localitats per les quals passa la Ruta del Grial.
GVA
Mapa de les localitats per les quals passa la Ruta del Grial.

Turisme Comunitat Valenciana posarà en marxa un pla per a l'impulsar la Ruta del Grial que inclourà 23 noves accions, entre les quals destaca un passaport per a aquest itinerari i l'elaboració de guies del viatger i experiències.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat aquest dimarts el full de ruta que el seu departament ha elaborat per a l'impuls de la Ruta del Grial, amb motiu de la celebració de l'any Jubilar a València fins al pròxim 25 d'octubre.

Segons ha explicat Colomer, es tracta d’"un pla dirigit a ajuntaments i institucions implicades en aquesta iniciativa turística-cultural, així com a les diverses entitats socials i empresarials que estan col·laborant en l'impuls de la Ruta". Aquesta línia de treball contempla 23 noves accions en tres vessants diferents: l’institucional, l'empresarial i el promocional.

Per al titular de Turisme, "la promoció del jubileu és una gran oportunitat per a avançar en la consolidació i promoció de la Ruta del Grial, així com per a situar a València en una referència global com a destí internacional de turisme religiós i cultural".

València és des de l'any 2015 una de les cinc ciutats espanyoles i de les set del món que tenen aquesta prebenda, atorgada a perpetuïtat gràcies al Sant Grial. "En 2018 vam assumir el compromís institucional de donar suport a la celebració jubilar i la complexa tasca de crear una ruta turística que seguira el camí que la relíquia va realitzar en la nostra terra", ha recordat el secretari autonòmic.

Per a Colomer, "hi ha 18 municipis en la Comunitat Valenciana pels quals transcorre la Ruta" i "també hi ha una enorme oportunitat de sumar i vertebrar el territori: des de paratges naturals, a oferta d'allotjament i complementària, com el turisme actiu o gastronòmic".

"Per a avançar en aquesta obstinació és clau sumar capacitats, recursos i esforços de tots els actors, directa i indirectament implicats", ha dit i, per a això, ha anunciat la creació d'una taula de treball per a desenvolupar aquest pla i accelerar així, la consolidació de la Ruta del Grial.

"Amb aquest pla pretenem augmentar la visibilitat de la Ruta en l'àmbit nacional i internacional", ha remarcat Francesc Colomer durant la seua intervenció, on també ha posat l'accent que "l'objectiu és accelerar la consolidació de la Ruta com a producte turístic cultural".

Visitants i pelegrins

Un altre dels objectius és involucrar a tots els actors implicats, aconseguint així la coordinació en l'execució i promoció de les diferents accions que es realitzen, a més de reforçar la proposta de valor per a visitants i pelegrins i pelegrines que visiten la Comunitat Valenciana.

La Ruta del Grial transcorre per diversos municipis de la Comunitat Valenciana i comptar amb la col·laboració i implicació dels agents territorials resulta "imprescindible" per a Colomer, així com amb les institucions que tenen competències o atribucions sobre els recursos integrats en ella.

D'aquesta manera, entre les accions que contempla el pla en aquest àmbit figuren la creació del Comité Ruta del Grial; convenis de col·laboració; el Passaport Ruta del Grial; un pla de senyalització; la visibilitat territorial de la ruta; formació de la Xarxa Tourist Info i altres agents i la celebració del Congrés Ruta del Grial I amb el Govern d'Aragó.

Turisme considera, a més, que la Ruta del Grial ha d'oferir a qui la recorre o visita la possibilitat de gaudir d’experiències úniques i atractives i, a aquest efecte, a través del seu programa CreaTurisme i amb el suport de les empreses participants, està impulsant la creació d'un catàleg d'experiències aptes per a la seua posada en mercat.

Les iniciatives dirigides a empreses que contempla el pla, que és per als anys 2021 i 2022, són actuacions de formació sobre el coneixement de la Ruta del Grial i sobre la creació i comercialització de paquets; un workshop; un famtrip i presstrip.

Així mateix, Turisme Comunitat Valenciana impulsa la promoció de la ruta a través d'un conjunt de suports professionals, accions de màrqueting 'en línia', campanyes de mitjans i presència en grans esdeveniments turístics. En aquest sentit, les actuacions previstes en aquest àmbit són relat, traçat i recursos de la Ruta del Grial 13; una Guia del viatger; un audiovisual; marxandatge; el redisseny del microsite; Noves Experiències; un pla de xarxes socials; reportatges en mitjans; agenda d'esdeveniments rellevants; Campanya SEM i presència en fires i una exposició sobre el tema de Gabriel Songel. 

Mostrar comentarios

Códigos Descuento