La direcció de Ford Almussafes ha plantejat aquest dilluns als sindicats un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per a 630 treballadors de les plantes BAO (de fabricació de Vehicles) que podria portar a la desaparició del torn de nit, segons han informat a Europa Press fonts sindicals.
La companyia argumenta que és necessari reduir la producció de manera "estructural" en uns 280 vehicles diaris i justifica la decisió en una caiguda de la demanda europea i sobretot de la venda de models que fabrica la planta valenciana com el S-Max, el Galaxy o el Mondeo. Tot això, ha afegit, en un context marcat per crisi de la Covid-19, el Brexit i l'existència d’"incertesa" en els compradors a l'hora de triar entre models híbrids o de combustió, han explicat des dels sindicats.
Davant l'anunci, el president del Comité d'Empresa i portaveu del sindicat majoritari UGT, Carlos Faubel, ha demanat un recés de 15 dies per a poder estudiar la situació abans d'iniciar les negociacions i no abordar aquest volum d'acomiadaments "de pressa i a la carrera", sinó fins a després de Setmana Santa, una peticó a la qual s'han sumat la resta de sindicats.
Cal tindre en compte, ha apuntat Faubel, que el pròxim 30 de març es reunirà el Comité d'Empresa Europeu i abordarà la situació en tot el continent i l'endemà, el 31 de març, ha acordat reunir-se el Comité d'Empresa de Ford Almussafes.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios