Comunitat Valenciana

Adif pressuposta 52,8 milions en 2021 per al soterrament de les vies del Parc Central de València

  • L'actuació en el tram que va de la ronda sud al pont de Giorgeta permetrà obrir el bulevard Federico García Lorca.
  • El diputat socialista i exregidor d'Urbanisme Vicent Sarrià anuncia que es licitarà i executarà a partir de 2021.
Imagen del inicio de las obras pendientes de ejecutar en el Parque Central de València, en la parte Russafa-Malilla.
Imatge de l'inici de les obres pendents d'executar al Parc Central de València, en la part Russafa-Malilla.
VALENCIA PARQUE CENTRAL - Archivo
Imagen del inicio de las obras pendientes de ejecutar en el Parque Central de València, en la parte Russafa-Malilla.

El Ministeri de Transports ha pressupostat 52,8 milions d'euros en 2021 per a l'inici del soterrament de les vies del Parc Central de València durant els pròxims anys. Aquesta partida no apareixia en el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) presentat la setmana passada perquè es tracta d'una inversió directa d'Adif.

Així ho ha confirmat aquest dilluns el diputat del PSOE en el Congrés Vicent Sarrià, també exregidor d'urbanisme a València, en la presentació dels pressupostos del Govern de coalició al costat de representants d'Unides Podem en el Teatre Olympia.

El socialista ha recordat que els més de 50 milions eren un compromís de l'acord a tres bandes entre el Govern, la Generalitat i l'Ajuntament per a iniciar les obres del canal d'accés. En el futur serà el bulevard García Lorca mitjançant el soterrament de les vies des de l'entrada de València fins al pont de Peris i Valero i Giorgeta.

"El projecte està complint tots els terminis estipulats", ha assegurat, després que l'empresa pública Ideco realitzara en 2019 i 2020 les actuacions per a modificar el pla inicial. També ha garantit que els 52,8 milions seran per a la licitació i execució del soterrament "en 2021 i successius".

Al marge del canal d'accés, el diputat del PSOE ha destacat que en els PGE sí que apareix la inversió per al túnel passant de València (sense dotació en 2021, tres milions en 2022, deu en 2023 i 60 en 2024), per la qual cosa ha atribuït les crítiques de l'oposició a "una certa confusió" amb els números.

Sobre el seu retard, el socialista ha justificat la necessitat de reiniciar els estudis previs perquè "la demora injustificada del PP durant molts anys va fer que caducara la declaració d'impacte ambiental".

Aquesta actuació també forma part del Parc Central, "una obra que transcendeix València" en l'eix del Corredor Mediterrani. Es tracta del soterrament del que serà la nova estació central de València cap al nord per davall del nucli urbà. "Hi ha previsió d'anar complint tots els terminis", ha asseverat.

Subvenció al transport metropolità

L’exregidor de Desenvolupament Urbà també ha posat en valor la inversió de 38 milions per al transport metropolità des que aquests fons "van desaparéixer" en 2011. "És la quantitat mínima raonable, hem fet un pas de gegant", ha dit davant les queixes de l'oposició per la falta de diners en comparació a Barcelona o Madrid.

I en matèria de cultura, ha reiterat el compromís del ministre de Cultura, José Manuel Rodríguez Uribes, amb el futur del Palau de les Arts, confiant que "el nivell d'implicació augmentarà significativament" en 2021.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento