"La situació d'emergència sanitària ha sigut i continua sent un problema educatiu i social i, ara més que mai, hem de garantir el dret a l'educació", afirma en un comunicat el president de FAMPA-València i portaveu de la Plataforma, Rubén Pacheco.
El col·lectiu reivindica "diàleg i participació" i que l'administració atenga les peticions de la comunitat educativa, que es concreten en millores com "la reducció de la ràtio d'alumnat per aula i nivell, increment de plantilla, foment de la participació de les famílies, millors infraestructures i l'avanç cap a una escola equitativa, coeducativa i inclusiva amb una clara aposta per la conciliació".
Igualment, advoquen per "la garantia de l'accés a l'ensenyament en valencià que assegure els drets lingüístics i més formació en l'ús de les tecnologies digitals de comunicació i recursos per a famílies i professorat amb la finalitat d'aconseguir millor gestió de l'educació no presencial i autogestionada".
La Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic està integrada per FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, Escola Valenciana, Cavecova, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Saó, Sindicat d'Estudiants, FEU, Acontracorrent, Associació de Directors i Directores de Primària, Associació de Directors i Directores de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica.
Aquestes entitats volen "posar en valor i fer públic el treball i esforç de tota la comunitat educativa, AMPA, professorat, personal no docent i administracions per a fer front a la situació extraordinària derivada de la Covid-19 en l'àmbit educatiu".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios