Comunitat Valenciana

Coronavirus.- Bromera llança 'El valor dels llibres' per a reivindicar la cultura i els seus creadors en temps de crisis

Edicions Bromera i la seua fundació per al foment de la lectura engeguen una campanya de sensibilització per a fer visible el valor del llibre com a producció cultural i el treball de les persones que estan darrere de la creació cultural, imprescindibles en crisis com la del coronavirus.
Espot de Bromera per a reivindicar la cultura en la Covid-19
Espot de Bromera per a reivindicar la cultura en la Covid-19
BROMERA
Espot de Bromera per a reivindicar la cultura en la Covid-19

'El valor dels llibres' pretén reconéixer la creativitat de moltes persones: autors i autores, editorials, distribuïdores, llibreries... Tots junts fan possible la construcció d'un imaginari cultural i literari, destaca el segell en un comunicat.

Davant la crisi sanitària de la Covid-19, la societat s'ha vist obligada a afrontar nous reptes i a descobrir noves maneres de mantindre's comunicada i activa. Valors com la solidaritat, el compromís i el sacrifici s'han tornat "més necessaris que mai".

En aquests dies de confinament a casa, les diferents manifestacions de cultura (llibres, pel·lícules, música, cançons...) ajuden a superar la situació i a mantindre la ment activa i ocupada.

Bromera i altres editorials han llançat iniciatives de foment de la lectura i han posat gratuïtament a la disposició de les famílies una part dels seus continguts educatius. L'objectiu és facilitar als alumnes continguts que els permeteren treballar des de casa. Són "gestos solidaris i de responsabilitat davant una situació de crisi".

Ara bé, l'editorial defèn que aquestes campanyes han de conviure amb la idea que "la cultura té un valor i uns propietaris, que el treball i les idees de les persones implicades en la creació dels llibres s'ha de retribuir, i que els seus drets no es poden vulnerar impunement".

MÉS PIRATERIA EN QUARANTENA

Juntament amb l'explosió de solidaritat, Bromera adverteix d'una relaxació dels principis de la propietat intel·lectual", doncs amb l'esclat de la crisi ha augmentat notablement la distribució il·legal d'arxius digitals amb llibres i música sense l'autorització dels seus creadors.

La campanya fa així una crida a la cautela i la responsabilitat de les persones que reben en els seus mòbils i ordinadors l'accés a còpies no autoritzades pels seus creadors o editors.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento