Comunitat Valenciana

València multa 392 patinets en la primera setmana, la majoria per anar sense casc i una per conducció temerària

  • (EUROPA PRESS)
Multa d'un Policia Local de València a un patinet elèctric.
Multa d'un Policia Local de València a un patinet elèctric.
TWITTER POLICÍA LOCAL DE VALÈNCIA
Multa d'un Policia Local de València a un patinet elèctric.

La Policia Local de València ha imposat en la primera setmana de sancions a conductors de patinets elèctrics, entre el 23 i el 29 de setembre, un total de 392 multes, la majoria per circular sense casc i una sola per conduir de forma temerària.

Així ho ha indicat aquest dilluns el regidor de Seguretat Ciutadana en l'Ajuntament de València, Aaron Cano, qui ha reiterat, pel nombre de sancions i la seua tipologia, que en la ciutat "no hi ha un greu problema amb els patinets elèctrics" com a nou element de mobilitat urbana i personal. L'import mitjà de la sanció és de 60 a 100 euros.

Cano s'ha pronunciat d'aquesta manera en la roda de premsa que ha oferit per a fer balanç de la primera setmana d'imposició de sancions, un període que es va iniciar dilluns passat després de tres mesos d'informació als usuaris d'aquest tipus de vehicles per a donar a conéixer les normes que han de complir.

L'edil ha afirmat que hi ha hagut "absoluta normalitat" i ha valorat que "no hi ha hagut grans xifres de sancions", al mateix temps que ha comentat que les multes s'han imposat principalment per no portar casc, per conduir amb auriculars posats o per circular per llocs que no permet l'ordenança de Mobilitat. "El nombre de sancions ha sigut satisfactori. Seria plenament satisfactori que foren zero sancions però la lectura que fem és bona", ha insistit.

De les 392 multes que ha posat la Policia Local entre el 23 i el 29 de setembre, tots dos inclosos, 263 (67 per cent) han sigut per circular sense casc; 44 (11 per cent) per usar auriculars mentre es condueix, "una cosa que no permet la Llei de Seguretat Vial", i 55 (14 per cent), per circular per zones prohibides, mentre que la resta obeeix a "sancions molt lleus i baixes", ha exposat el responsable municipal.

Cano ha precisat que la mitjana de multes en aquesta primera setmana ha sigut "de 56 al dia, repartides per tota la ciutat de forma quasi proporcional per districtes i nombre de població". Així mateix, ha subratllat que "només hi ha hagut una sanció" per "circular de forma temerària" i ha assegurat que aquesta circumstància "s'ha revelat com un problema inexistent".

"Crida l'atenció satisfactòriament", ha afirmat el regidor, a més d'insistir que el trànsit de patinets elèctrics per València no suposa "un element preocupant" de la circulació diària.

Pel que fa a les sancions imposades per no usar el cas, Aaron Cano ha considerat "preocupant" que tinguen un percentatge alt (67 per cent) però ha confiat que vagen reduint-se conforme passe el temps i els usuaris d'aquests vehicles vagen conscienciant-se de la necessitat d'usar aquest tipus de protecció en determinats patinets.

D'aquesta manera, ha atribuït la major part del nombre d'aquestes multes al "desconeixement de la norma" i "de l'aparell que es porta". El titular de Seguretat Ciutadana ha assenyalat, en aquesta línia, que "quan es va imposar l'ús del cas en els ciclomotors s'imposaven 5.000 multes a l'any a València per no portar-ho, mentre que hui en dia "hi ha mesos que no existeixen multes per l'ús del casc amb moto".

"QÜESTIÓ DE SEGURETAT"

"És un assumpte de conscienciació. Després, tothom sabrà que amb determinats patinets li l'han de posar. Falta ajustar el tema del casc, com en el seu moment va passar amb el cinturó de seguretat o el cas en els ciclomotors", ha apuntat. Referent a açò, ha considerat també convenient que "les empreses que venen patinets B facen veure que és necessari l'ús de casc".

"És una qüestió de seguretat, no un capritx. Poden arribar als 30 quilòmetres per hora o més i un colp a 30 quilòmetres per hora si no portes casc, pot portar problemes", ha afegit Aaron Cano, que ha exposat que la divisió de Trànsit de la Policia Local ha sigut la que més sancions ha imposat, seguida de la Unitat de Convivència Nocturna (un 18 per cent del total).

Al seu torn, ha detallat que han sigut més els homes sancionats que les dones (ha dit que succeeix el mateix en el cas de les sancions a cotxes) i que els trams d'edat més joves, dins dels autoritzats per a poder conduir patinets elèctrics, són els que més sancions reben". En concret entre 20 i 29 anys han sigut multats 105 homes i 68 dones".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento