Comunitat Valenciana

Avacu aconsella als afectats revisar les condicions del segur i presentar la reclamació al més prompte possib

  • L'Associació valenciana de consumidors i usuaris (Avacu) ha llançat diversos consells que intenten donar resposta a algunes de les principals preguntes dels afectats per la DANA que ha causat importantíssims danys en part de la Comunitat Valenciana. Entre les recomanacions, l'entitat insta a revisar les condicions del segur i presentar la reclamació "al més prompte possible".
Desperfects causats per la DANA (setembre 2019) a Almoradí (Alacant)
Desperfects causats per la DANA (setembre 2019) a Almoradí (Alacant)
AYUNTAMIENTO ALMORADÍ
Desperfects causats per la DANA (setembre 2019) a Almoradí (Alacant)

Des d'Avacu assenyalen que una dels primers dubtes de les persones afectades és si el segur els cobreix els danys provocats pel temporal. En aquest sentit, assenyalen que, en cas de tindre un segur contractat, caldria revisar les condicions de la pòlissa i comprovar si estan coberts els desperfectes originats per desastres naturals.

Si no estan coberts, cal reclamar-los al Consorci de Compensació d'Assegurances, responsable a Espanya de donar cobertura a tots aquells danys ocasionats com a conseqüència de riscos extraordinaris, com a temporals i inundacions.

Per a açò, la pòlissa ha d'estar al corrent de pagament i cobrir, almenys, algun dels riscos més habituals, com poden ser robatoris, incendis o trencaments de cristalls.

Una altra de les preguntes és quins danys cobreix en la vivenda? La indemnització que corresponga, expliquen des de l'associació, va a dependre de les condicions contractades amb el segur propi (el capital assegurat, els béns assegurats, les clàusules de la pòlissa...), així com de la valoració que faça el pèrit del Consorci.

Pel que fa als danys en el vehicle, perquè el Consorci es faça càrrec no n'hi ha prou amb tindre el Segur Obligatori de l'Automòbil i danys a tercers (en els quals no s'abona el càrrec corresponent a riscos extraordinaris, com és el cas), sinó que s'ha de tindre contractada alguna cobertura de danys propis, com són a tot risc, robatori o incendi.

Així mateix, les pòlisses d'automòbils subscrites a partir de juliol de 2016 que cobreixen únicament la responsabilitat civil també estan cobertes per riscos extraordinaris.

Un altre dubte habitual és si cal esperar a reparar els danys o es pot fer ja. Avacu apunta que és aconsellable esperar a reparar els danys patits fins que passe el pèrit taxador, sempre que siga possible. En cas que fora necessari reparar els desperfectes abans de la visita del pèrit, aconsella fer fotos dels mateixos.

Sobre els terminis de reclamació, l'associació de consumidors assenyala que és recomanable presentar la reclamació el més prompte possible, tant a la companyia, en cas que cobrisca aquesta contingència, o bé a través de la pàgina web del Consorci o telefònicament (www.consorseguros.es), indicant totes aquelles dades identificatives de la seua pòlissa, el prenedor, l'assegurat, el risc danyat i el número de compte per a fer la transferència de l'import de la indemnització.

Si bé la llei estableix un termini de set dies, passat aquest temps el mateix Consorci indica que seguirà acceptant les reclamacions rebudes, encara que el període per a cobrar les indemnitzacions patirà, conseqüentment, un retard en la seua tramitació.

Si l'afectat no té segur, especifica Avacu, Consorci de Compensació d'Assegurances no cobriria els danys ocasionats a la seua vivenda o vehicle. Caldria esperar al fet que la zona es declarara zona catastròfica" i que l'Administració establira un pla d'ajuda per als afectats.

Davant qualsevol consulta, Avacu convida a posar-se en contacte amb ells a través del correu electrònic avacu@avacu.es o en el telèfon 96 351 66 44.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento