Comunitat Valenciana

La comèdia domina la secció oficial de webseries de Cinema Jove

  • Enguany competeixen en aquest apartat del festival un total de 13 produccions.
LA COMÈDIA DOMINA LA SECCIÓ OFICIAL DE 'WEBSERIES' DE CINEMA JOVE
LA COMÈDIA DOMINA LA SECCIÓ OFICIAL DE 'WEBSERIES' DE CINEMA JOVE
CINEMA JOVE - Archivo
LA COMÈDIA DOMINA LA SECCIÓ OFICIAL DE 'WEBSERIES' DE CINEMA JOVE

El festival Cinema Jove, organitzat per l'Institut Valencià de Cultura (IVC), compta en aquesta edició amb la secció oficial de 'websèries', en la qual participen 13 produccions i predomina la comèdia. Les obres candidates procedeixen dels Estats Units, Espanya, l'Argentina, Suïssa, França i el Canadà, i inclouen "ponents de primera línia" en el gènere de websèries, que l'IVC, en un comunicat, ha destacat com a precursor en el canvi social de consum audiovisual".

Enguany predomina la comèdia entre la selecció. És el cas de la suïssa 'BIP', de Vincent Bossel, sobre el 'hobby' d'una caixera d'observar i imaginar la vida dels altres. La sèrie serà estrena a Espanya, com també la nord-americana 'America', de Jonathan Avigdori, sobre un grup d'immigrants darrere del somni americà.

També "despertaran els riures" la farsa britànica 'Dreaming Whilst Black', on es realitza una analogia del que els suposa a les minories racials i de gènere fer-se camí en la indústria del cinema, i l'eròtica russa 'In Bed', de Shota Gamisonia, on s'explora el sexe agotador, l'amor emotiu, la solitud i la promiscuïtat dels seus personatges.

Hi ha propostes còmiques seleccionades en festivals "de prestigi", com la nord-americana 'SusaneLand', d'Andrew Olsen, presentada en Sundance, i on es mostren diferents instants de l'estrafolaria vida d'una jove, o l'argentina 'Noche de amor', de Pedro Levati, estrenada en Canneseries enguany, i en la qual es detallen els preparatius per a les noces de la filla rebel, feminista i liberal d'una família tradicionalista.

Des d'Espanya hi ha dos projectes que "provocaran la riallada". Un és la 'webserie' de més èxit d'Atresmedia, 'Gente hablando', d'Álvaro Carmona, on es tracten temes universals a través de converses entre personatges interpretats per, entre uns altres, Manuel Burque, Verónica Echegui i Rosario Pardo.

L'altra és l'"originalísima i rompedora" 'Barbitúrica Burlesque', de Borja Segarra Bueno i Marta Romero, sobre una massatgista del Raval de Barcelona que no dubta a oferir altres serveis als seus clients habituals.

La responsable d'aquesta secció en el Festival Internacional de Cinema de València, María Albiñana, ha assenyalat que les websèries, "en els seus començaments, eren sèries que podies portar en la teua butxaca i consumir quan volgueres, amb capítols curts que oscil·laven entre els 8 i els 15 minuts". Les 'websèries' van ser, en el seu moment, un "punt de partida perfecte i necessari per al 'boom' de la ficció seriada", ha valorat.

Documental, ciència ficció, suspens i drama

En el terreny de la no ficció, s'ha programat el documental seriat 'Kynnstlah. A series of portraits', de Joel Fendelman i Sandra Bertalanffy, on es descobrix a artistes visuals i escènics en el seu propi espai de treball. Les entrevistes a càmera s'enriqueixen amb una exploració visual dels seus processos creatius.

Finalment, també hi ha lloc per als amants del cinema de gènere. Hi ha una producció argentina de suspens, 'M', de Javi Devitt, sobre la presència d'una cosa sobrenatural en un bosc de la Patagonia, i dos títols de ciència ficció: la nord-americana 'The Well', d'Adam Wheeler, sobre un experiment governamental secret, i l'anglesa 'The Grade', de Joseph Simmons, sobre una escola privada fora del convencional.

Aquest últim títol serà una estrena exclusiva a Espanya, de la mateixa manera que el drama canadenc 'Vieux Jeu', de Quentin Fabiani, sobre un vell propietari d'una bolera que desitja retirar-se i vendre el seu negoci després de 50 anys.

Jurat internacional

El jurat que decidirà la sort en el palmarés de les produccions seleccionades està integrat pel vicepresident de Warner Bros Digital, Lance Sloane, la fundadora i directora de Berlin Webfest, Meredith Burkholder, i la cap de desenvolupament de la productora rus-americana Bazelevs, Maria Zatulovskaya.

"Cada any, més creadors, productors i directors d'altres festivals miren amb il·lusió la secció de 'webseries' de Cinema Jove. Som un referent per a altres certàmens i hem aconseguit convertir-nos en un dels més prestigiosos de l'àmbit internacional", opina Albiñana.

L'evolució de la secció "ha anat de la mà dels creadors als qui es tracta d'impulsar, ajudar i promoure", ha explicat el festival. Així, després de guanyar diversos premis en Cinema Jove, la producció francesa 'Osmosis' ha donat el salt a Netflix, amb un "gran èxit d'audiència", mentre que la producció espanyola 'Dorien', després del seu "exitós pas" pel festival valencià l'edició passada, ha donat el salt internacional a altres festivals guanyant "infinitat de premis".

La secció d'enguany compta també amb una previsió de taules redones i càpsules informatives, col·loquis de mitja hora on els especialistes oferixen informació específica per a professionals. Al final de la projecció es realitzarà una taula redona sobre la nova forma de 'storytelling' proposta des de Bazelevs, a càrrec de Maria Zatulovskaya.

La part formativa es completa amb una càpsula a càrrec de les responsables del 'podcast' de PlazaRadio 'Las entendidas', que compartiran quins ingredients són clau perquè una 'websèrie' desperte l'interés de plataformes com HBO i Netflix i passe a ser sèrie.

El diumenge 23 de juny, s'ha convocat una taula sobre el passat, present i futur del format. La fundadora i directora del festival Berlin Webfest, Meredith Burkholder, presentarà la seua guia completa sobre 'webseries'. Per a documentar el llibre ha analitzat més de 6.000 sèries.

La jornada es completarà amb una càpsula formativa a càrrec dels responsables de la plataforma digital de ficció d'Atresmedia Flooxer.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento