Contactaven amb ells a través del butlletí oficial de la província o del diari oficial de la comunitat corresponent –on consten les dades de les denúncies per infraccions de trànsit– i demanaven un avançament d’entre el 40 i el 50% de l’import de la multa, amb la garantia escrita de retornar-lo si es resolia favorablement.
Tot i que en la majoria de casos no aconseguien retirar la multa, es quedaven amb la comissió. Quan els perjudicats intentaven reclamar els derivaven a un 807 (telèfon de tarificació addiciónal de cost elevat), on no els solucionaven res. Al final, acabaven per desistir.
25 empreses
Durant l’operació, duta a terme a les províncies de Girona i Barcelona, es van investigar 25 empreses, totes pertanyents al mateix grup. Contactaven amb conductors multats de tot Espanya i la majoria de vegades els trucaven des d’una de les seus més importants, a Platja d’Aro.
Per captar els clients, garantien un 98% de possibilitats de devolució de la sanció i per pressionar-los els asseguraven que el servei de l’empresa era l’última opció per a estalviar-se pagar la multa i evitar un embargament imminent dels seus comptes bancaris.
Publicitat al teletext
A més de les dades que aconseguien de les publicacions oficials, els estafadors captaven clients a través de la publicitat. Les empreses s’havien anunciat en diversos formats, fins i tot en els teletextos d’algunes cadenes de televisió. Moltes vegades trucaven a les víctimes des de l’«Oficina central de recursos de multes» o simulaven pertànyer a organismes oficials. Els estafadors asseguraven que la multa l’havia examinat un gestor i que s’hi podia recórrer a causa d’un defecte de forma.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios