Comunitat Valenciana

Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions i guanya 52,2 milions, un 1% més

  • VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)
Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions
Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions
TWITTER CONSUM
Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions

La cooperativa de supermercats Consum va augmentar les seues vendes un 8,45% en 2018 fins als 2.731,6 milions d'euros, amb la qual cosa va obtindre un benefici "moderat" de 52,2 milions, un 1% més que l'exercici anterior, després d'escometre una inversió de 149,3 milions (+30%) per a obrir 40 nous supermercats -14 propis i 26 franquícies Charter-, realitzar 23 reformes i 15 ampliacions, adequar les instal·lacions logístiques de Silla i Quart de Poblet, crear 999 llocs de treball, i desenvolupar en innovació i digitalització, un aspecte en el qual ha pujat la inversió un 52% fins a 15,1 milions.

Així ho ha anunciat aquest dimarts el director general de Consum, Juan Luis Durich, durant la presentació de resultats de 2018, un exercici que considera "molt positiu" i en el qual ha destacat que la venda online s'ha "triplicat" passant de vendre 7,5 milions a 20 milions d'euros. Encara així, el compte en encara és "deficitari", atés que "és entre un 5 i 6% més cara que l'autoservici del client", ha puntualitzat.

En l'actualitat, ha dit, "no hi ha cap organització en el sector de l'Alimentació les vendes online de la qual superen el 2% del total, encara que "amb el temps anirà creixent", ha augurat, i aleshores, caldrà "prendre mesures". "Si no apareixen noves tècniques, caldrà cobrar" per a fer front als seus costos, que són majors que l'autoservici. "El dia que siga molt més important caldrà ajustar els preus", ha avisat. "Està claríssim, o ho paga un o ho paga un altre".

Quan la creació d'ocupació, la cooperativa valenciana va augmentar la seua plantilla en 999 treballadors fins a sumar un total 15.363, dels quals el 72% són dones, i va pujar els salaris un 1,5%, sent els ingressos mitjans de 1.531 euros mensuals bruts. El 95.5% de la plantilla són socis de la cooperativa i es van repartir uns beneficis de 28,4 milions (2.092 euros per soci). A més, l'activitat de Consum va generar 35.700 ocupacions indirectes.

PREVISIÓ 2019: 44 OBERTURES, 42 REFORMES I 20 AMPLIACIONS

Respecte al nombre de supermercats, Consum va tancar 2018 amb una xarxa de 730 establiments, 447 propis i 283 Charter, situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó i en 2019 preveu obrir 44 supermercats més, 15 propis i 29 Charter: 12 a Catalunya, 9 a Castella-la Manxa, tres a Andalusia, dos a Múrcia, dos a Aragó i 16 en Comunitat Valenciana -entre ells el que se situarà en emblemàtic espai de l'Arena Auditorium i que obrirà les seues portes en el segon semestre d'enguany-.

També enguany preveuen 42 reformes més i 20 ampliacions de supermercats. I és que de moment, la cooperativa valenciana està "més centrada" a ampliar la seua presència en aquelles regions en les quals ja està implantada que a obrir nous mercats, ha apuntat Durich. A més, Consum espera pujar en vendes i beneficis al voltant d'un 5% en 2019.

Consum compta amb més de 15.100 referències, el 88% marques líders, i en 2018 ha ampliat els seus productes ecològics i la seua marca Consum ECO fins a tindre 212 referències. Dins del seu compromís amb l'economia local: el 99% de les seues compres les fa a proveïdors nacionals i el 66% a proveïdors de les CCAA en les quals està present. A més, en 2018 ha reduït el termini de pagament a aquests proveïdors en un dia, situant-se en 42 dies.

"100% ECOEFICIENTS"

Les inversions mediambientals de Consum van arribar als 10,9 milions d'euros en 2018. La seua empremta de carboni s'ha reduït un 21,6% des de 2015, fruit de la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2 en les noves obertures i supermercats ecoeficients. És l'única empresa de distribució amb verificació externa de la seua empremta de carboni i certificació i registre pel Ministeri d'Agricultura. Actualment, "el 100% dels supermercats Consum són ecoeficients", ha subratllat el director general.

A aquesta reducció de l'empremta de carboni també han contribuït els projectes logístics TEO i Nodriza, rebaixant en 5,3 milions els quilòmetres realitzats en 2018, així com la inversió en vehicles ecoeficients (a gas i motor Euro6) fins a 251 unitats. Des de la implantació del Pla d'Estalvi i Eficiència Energètica en 2007, Consum ha estalviat més de 18 milions d'euros, evitant l'emissió de 40.000 tones de CO2.

En 2018 ha millorat el Projecte Vertido Cero valorizando el 100% dels residus d'envasos, contenidors i paletes reutilitzables que procedixen de les plataformes i supermercats i, per primera vegada, ha valorizado el producte orgànic i el combustible sòlid recuperat (CSR) de les plataformes.

Consum contínua amb la seua aposta per la "reducció progressiva" dels plàstics i la seua substitució per materials reciclats i reciclables amb menor impacte ambiental. En 2018 ha incorporat borses de compra de paper reciclat en tots els supermercats Consum i Charter, fabricades amb un 30% de paper reciclat i un 70% de paper amb certificat FSC de boscos sostenibles.

Actualment, la Cooperativa ha substituït les seues bosses de plàstic porta-compra convencionals per altres fetes amb més d'un 70% de material reciclat, amb les quals espera estalviar 873 tones de plàstic a l'any. També treballa en una nova borsa que substituïsca la de ràfia, de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional.

Alhora, està eliminant progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d'un sol ús, substituint-los per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l'any.

"Hui en dia el món sense plàstics és impossible", ha admès Durich. "Hem d'anar canviant-ho entre tots a poc a poc", però "per descomptat el de monoús hem d'eliminar-ho progressivament", ha defès. En els seus productes, Consum preveu eliminar el plàstic, però encara no pot dir ni quant costarà ni el temps que li portarà fer-ho, ha assenyalat. En tot cas, començarà per la seua marca pròpia, i al seu torn, pressionarà a la resta de proveïdors per a trobar solucions, ha explicat Durich.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento