Comunitat Valenciana

L'exposició sobre Harry Potter despatxa 60.000 entrades en la prevenda

  • La mostra s'inaugura aquest dissabte 13 d'abril i estarà fins a juliol, amb possibilitat de prorrogar-la.
  • El projecte està en marxa des de fa 10 anys i ja ha rebut més de 5,5 milions de visitants en 19 ciutats del planeta.
Exposición sobre Harry Potter en Madrid
Exposición sobre Harry Potter en Madrid
EUROPA PRESS
Exposición sobre Harry Potter en Madrid

Harry Potter The Exhibition, la mostra sobre el jove mag d'Hogwarts, arriba a València per la porta gran amb unes xifres de 60.000 entrades en la prevenda i amb l'objectiu de superar les 200.000 des del 13 d'abril, dia d'obertura al públic, i fins a juliol, encara que els promotors no descarten que puga prorrogar-se, igual que va ocórrer a Madrid, segons disponibilitat de l'espai, el Museu de les Ciències, en la Ciutat de les Arts i les Ciències (Cacsa), i dels compromisos adquirits per l'organització.

Les dades les han donat a conéixer aquest dijous en roda de premsa, dos dies abans de la inauguració, en la qual han estat presents tant responsables de la promotora i organització, com el director general de Cacsa, Enrique Vidal, i tres dels actors de la saga: els germans James i Oliver Phelps, que van interpretar als bessons Weasley, i Natalia Tena, Nymphadora Tonks en les pel·lícules de l'obra de J.K. Rowling.

Harry Potter: The Exhibition torna a Espanya, única ciutat en la qual l'exposició estarà present enguany, després de 10 anys en marxa, més de 5,5 milions de visitants i el seu pas per 19 ciutats de tot el món, com Boston, Toronto, Seattle, Nova York, Sidney, Singapur, Tòquio, Edmonton, Suècia, Colònia, pariu, Xangai, Brussel·les, Madrid, Amsterdam, Milà i Berlín.

A Madrid, en quatre mesos va ser vista per més de 460.000 persones. Per a aquesta ocasió, en col·laboració amb Warner Bros.Consumer Products, GES Events, Sold Out i Encore han creat una espai experimental de 1.500 metres quadrats en la qual els visitants podran contemplar centenars d'objectes i artefactes utilitzats en les pel·lícules d'Harry Potter i recórrer fins a nou escenaris inspirats en la filmografia.

Rafael Giménez, director de Sold Out, ha recordat que fa un any la mostra de Madrid es va tancar amb el rècord històric de 462.000 visitants -la primera o segona ciutat en tot el recorregut amb major nombre d'entrades venudes-, i d'ells, el major nombre d'altres autonomies procedia precisament de la Comunitat Valenciana.

Per aquest motiu, van decidir iniciar-se per a aconseguir que els promotors portaren a la ciutat la mostra, com ho reflecteixen les xifres de prevendes "tan significatives". "El marc és incomparable", ha apuntat Vidal, qui creu que l'èxit "està cantat" amb eixes més de 60.000 entrades ja "sense obrir la porta".

"Em faria moltíssima il·lusió que el València guanyara al Madrid", ha dit, amb referències futbolístiques, i per a destacar que es tracta d'un producte de "moltíssima qualitat" perquè, al mateix temps, "vius la pel·lícula i lliges la novel·la". "Convide a la gent de València, a la de fora de València i, si volen vindre els extratrerrestres, també", ha oferit.

En declaracions a Europa Press, Rafael Giménez ha detallat que als entre 1.300-1.500 metres quadrats d'exposició, se suma la part de la botiga, que es considera com una part més de l'experiència del visitant i altres 1.000 m2 més d'emmagatzematge. Sense comptar amb els proveïdors, hi ha hagut 40 persones treballant durant 15 dies en muntatge, més 10 de GES Events i 18 més, inclosos els actors.

"No va ser fàcil"

"Convéncer Warner no va ser fàcil", ha admès a Europa Press, especialment per la grandària de la ciutat, menor que les de la resta del recorregut de la mostra. "Però després van veure l'edifici i la ciutat i els va encantar", ha afirmat.

En principi, l'exposició està prevista fins a principis de juliol però, en funció de les vendes, "es treballarà amb la possibilitat" d'estendre-la, segons els compromisos de la pròpia mostra i de la disponibilitat del museu. "L'expectativa és que sí que ho farem", perquè és un bon període -pel clima- i encara que serà "molt difícil" superar a Madrid, les expectatives estan "altes" i esperen sobrepassar els 200.000 visitants.

Benefici directe i indirecte

Preguntat per si exhibir la mostra en un espai com la Ciutat de les Arts i les Ciències li costa a l'erari públic, Vidal ha afirmat que "una mica" però ha precisat que al final no significa cost per l'acord aconseguit entre les parts, del que no pot donar detalls, i que suposa que l'administració valenciana eixirà beneficiada. No obstant açò, en aquesta línia, ha volgut deixar clar que també hi ha, a més del directe, un altre benefici indirecte pel que suposa el consum que realitzen els visitants de fora.

Per la seua banda, Robin Stapley, de GES Events, ha recalcat que l'entorn és un "increïble edifici" mentre que Giménez ha subratllat que València és la tercera ciutat d'Espanya, que tindre disponible a Cacsa va jugar molt al seu favor, en projectes que no són fàcils, i que ara arriba un període "molt dolç" per a la ciutat, pel bon temps.

"València ho mereix i els nombres ens van a respondre. Som empresaris privats, ens juguem diners i confiem en un èxit rotund; la prevenda és millor de l'esperat", ha insistit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento