Comunitat Valenciana

Ford Almussafes augura un 2019 "complicat" davant l'anunci de la companyia de retallar plantilla en tota Europa

  • VALÈNCIA/COLÒNIA (ALEMANYA), 10 (EUROPA PRESS)
Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes
ARCHIVO
Planta de Ford a Almussafes

Ford vol enfortir la seua posició competitiva i tornar a la rendibilitat a Europa i per a açò escometrà un pla de baixes voluntàries per als seus treballadors en territori europeu, que té com a objectiu reduir costos laborals en la mesura del possible, segons ha informat l'empresa després de mantindre una reunió a Colònia (Alemanya) amb els representants dels seus empleats a Europa.

El fabricant d'automòbils nord-americà ha iniciat una consulta formal al seu Comité d'empresa Europeu i els seus socis sindicals, juntament amb altres parts interessades, per a implementar la seua estratègia de transformació integral dirigida a reforçar la marca i crear un negoci sostenible i rendible a Europa.

Durant la trobada no s'ha determinat una xifra exacta de treballadors afectats per aquestes retallades de plantilla, però en la planta que Ford té en Espanya, situada a Almussafes (València) -amb 8.000 empleats- auguren un 2019 "complicat", ha avançat el secretari general d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, en declaracions a Europa Press.

"A Espanya li tocarà negociar en els pròxims mesos, ja que la reunió del comité europeu de hui s'ha centrat a Alemanya i el Regne Unit". "Sabem que açò és només el principi d'una cosa que va a durar bastant de temps", ha advertit.

Ford ja va avançar el passat 9 d'octubre "decisions dures" a Europa per a buscar la rendibilitat, que implicarien la reducció de costos en tots els àmbits i la retallada de plantilla.

"Estem prenent mesures decisives per a transformar el negoci de Ford a Europa. Invertirem en vehicles, servicis, segments i mercats que recolzen en el llarg termini i de manera sostenible un negoci rendible", va assenyalar el vicepresident del grup i president de Ford Europa, Orient Mitjà i Àfrica, Steven Armstrong.

A curt termini, la companyia nord-americana accelerarà la reducció dels seus costos estructurals i inclourà canvis en la seua cartera de productes, millorant o abandonant les línies de vehicles menys rendibles i abordant els mercats de baix rendiment. També realitzarà una revisió estratègica de Ford Sollers, l'empresa conjunta de la companyia a Rússia.

D'aquesta manera, durà a terme un redisseny paral·lel per a incloure una línia de vehicles més enfocats en el client dins de tres grups de negocis: vehicles comercials, vehicles de passatgers i importacions.

MARGE OPERATIU DEL 6%

Ford Europa aspira així a obtindre en el llarg termini un marge operatiu el 6%, amb retorns superiors al cost de capital per a cada grup empresarial.

La firma nord-americana també posarà fi a la producció de la seua factoria de caixes de canvis Ford Aquitaine a Blanquefort (França), on treballen 850 persones, a la fi d'agost d'enguany, després de rebutjar una oferta del proveïdor de caixes del canvi Punch Powerglide per a comprar la factoria.

Així mateix, planeja consolidar la seua seu al Regne Unit i la de Ford Credit Europe en el Ford Dunton Technical Center en South East Essex (Anglaterra) malgrat l'eixida del país britànic de la Unió Europea (UE) prevista per al pròxim 29 març. No obstant açò, l'acció està subjecta a consulta sindical i a les aprovacions locals.

"Treballant col·lectivament amb totes les parts interessades, la nostra nova estratègia ens permetrà oferir una línia enfocada de vehicles fabricats a Europa, mentre creix la nostra importació i un negoci més saludable i rendible", va apuntar Armstrong.

Ford proporcionarà més detalls de l'estratègia en els pròxims mesos, una vegada conclosa la consulta iniciada per la companyia amb el comité d'empresa i sindicats.

A més, estudia una "potencial" aliança amb Volkswagen per a recolzar la producció de vehicles comercials i aprofitar l'"èxit" de la seua empresa conjunta Ford Otosan, a Turquia.

Com a part de la seua visió de futur, la companyia nord-americana inclourà canvis en la seua cartera de producte, millorant o abandonant les línies de vehicles menys rendibles i abordant els mercats de baix rendiment. D'aquesta manera, farà un redisseny paral·lel per a incloure una línia de vehicles més enfocats en el client dins de tres grups de negocis: vehicles comercials, vehicles de passatgers i importacions.

Dins del segment de comercials, Ford estudia possibles aliances amb empreses com Volkswagen i continuarà millorant la seua posició en el 'Vell Continent' amb una oferta estretament integrada per vehicles intel·ligents, servicis i associacions que oferisquen un valor afegit dels clients.

En el segment de turismes, la firma ha anunciat que oferirà una versió electrificada de cadascun dels seus models a partir del llançament del nou Focus. En 2018, la companyia va superar el quart de milió de vehicles matriculats a Europa per primera vegada.

A més, treballarà en la importació al 'Vell Continent' de models com el Mustang, l'Edge i un altre tot camí que desvetlarà en el pròxim mes d'abril.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento