Comunitat Valenciana

Salvador estudia regular les VTC "sempre que no impliquen indemnitzacions"

  • La consellera assegura que és l'Ajuntament el que s'ha de fer càrrec perquè el problema afecta l'àmbit urbà.
  • Considera que és una solució "positiva" concedir 4 anys perquè operen i a partir d'ací anar a l'equilibri 1/30.
Maria José Salvador
Maria José Salvador
GVA - Archivo
Maria José Salvador

La consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha avançat aquest dimarts que el seu departament està "estudiant algunes mesures" per a regular el "desequilibri" que existeix entre les llicències de VTC (vehicles de transport amb conductor) i les del taxi, "sempre que no ens generen haver d'indemnitzar perquè les quanties serien absolutament inassumibles per a aquest govern", ha avisat.

Salvador ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació del servei de metro nocturn que entrarà en funcionament divendres que ve 14 de desembre, en ser preguntada sobre la mobilització que aquest dimarts han protagonitzat els taxistes en la ciutat de València per a exigir al Consell que regule "amb urgència" les VTC.

La consellera creu que "el problema està residenciat principalment en les ciutats" pel que considera que "cal residenciar en l'Ajuntament de València si volen prendre alguna mesura", igual que han fet altres ciutats com Madrid o Barcelona. Les competències de la Conselleria, ha precisat, són en l'àmbit interurbà, on les VTC "pràcticament no operen".

Salvador ha recordat que el Reial decret Llei que el Ministeri de Foment va aprovar el passat 28 de setembre busca "donar resposta" a eixe desequilibri entre llicències de VTC i taxis deixant en mans de CCAA i ajuntaments la regulació per a aconseguir l'equilibri 1/30 -una llicència de VTC per cada trenta taxis- però en un termini de quatre anys.

Al seu entendre, concedir quatre anys perquè operen les VTC i a partir d'ací anar a l'equilibri d'1/30 perquè és una solució "positiva" perquè "ara qualsevol mesura de restar i llevar llicències a les VTC implicaria que les administracions incorregueren en indemnitzacions perquè eixos titulars tenen dret a eixa llicència de VTC". I aquestes sumes per a la Generalitat serien "absolutament inassumibles", ha advertit.

A més ha posat en valor que el Govern valencià ja introdueix en la seua Llei del Taxi l'equilibri 1/30 per a combatre el "desequilibri" actual, que segons ha recordat ve de quan "es va liberalitzar el servici i es van donar excessives llicències de VTC que han descompensat el mercat", ha conclòs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento