La Generalitat licita les primeres obres per a reprendre la línia 10 de Metrovalencia
La Generalitat licita les primeres obres per a reprendre la línia 10 de Metrovalencia Eva Máñez

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha licitat les primeres obres d'infraestructura de la rampa de connexió entre el tram subterrani i el de superfície de la Línia 10 (Alacant-Natzaret) en Amado Granell i la prolongació tramviària fins a Germans Maristes, així com la construcció a l'aire lliure de la parada del mateix nom, segons han informat des del Consell aquest dijous.

Amb un pressupost inicial de 4,8 milions d'euros, IVA inclòs, seran les primeres obres a executar de la futura L10, que s'esperen iniciar en el primer trimestre de 2019 perquè puguen acabar-se íntegrament fins a Natzaret en 2021.

La consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha assenyalat que, aquesta primera licitació d'obres, "és un pas més que marca clarament la voluntat d'aquest govern de complir els compromisos adquirits per a posar en marxa una obra que l'anterior govern va deixar abandonada".

"Estem dins del full de ruta que ens hem marcat, complint els objectius amb planificació i gestió adequada dels recursos públics", ha indicat.

Segons afirmen des del Consell, es compleix així el compromís del president de la Generalitat, Ximo Puig, de reprendre les obres en aquesta línia amb una inversió inicial de 50 milions d'euros, dels quals 30 seran aportats per l'Administració autonòmica i 20 procediran de la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les obres d'aquesta infraestructura, anteriorment denominada T2, van començar l'any 2006 i es van paralitzar l'any 2011, en abandonar l'anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d'invertir al voltant de 200 milions d'euros.

Projecte d'obres licitat

En concret, el projecte licitat comprèn la construcció de la rampa de connexió del túnel de l'estació d'Amado Granell amb el tram en superfície mitjançant l'execució de pantalles profundes de formigó armat, i l'execució de la infraestructura i superestructura de connexió en superfície entre l'eixida del túnel, la rampa i el tram de superfície fins a la ubicació de la nova parada de Germans Maristes, més la connexió amb la plataforma actualment construïda.

A més, es construirà la nova parada en superfície de Germans Maristes, situada en el carrer Amado Granell, i el desviament de tots els serveis afectats i adequació de la urbanització. Aquesta parada, situada en Quatre Carreres, es troba pròxima a la Ciutat de la Justícia i a la ubicació triada per a la construcció del futur pavelló Arena del València Basket.

També es restituirà la infraestructura del tram tramviari de l'encreuament del carrer Antonio Ferrandis que en el seu moment es va retirar per a facilitar la circulació de vehicles.

Aquest projecte de construcció serà el primer dels cinc en què es divideix les obres de la L10. Els altres quatre són arquitectura i equipament de parades i estacions: electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i tallers provisionals.

Metodologia avançada

Per a la construcció s'aplicarà la metodologia BIM (Building Information Modeling), partint de la informació, plànols, estudis i documentació que componen els diferents projectes constructius aprovats.

Aquesta metodologia de treball documenta tot el cicle de vida de l'edificació i les infraestructures, fent ús d'eines informàtiques de modelatge 3D amb la finalitat de generar una maqueta virtual a escala real i un repositori únic amb tota la informació útil per a tots les parts que participen en el procés i durant tota la seua existència; és a dir, la definició conceptual, el disseny, l'execució i el posterior manteniment.

L'objectiu de l'ús d'aquesta metodologia és obtenir un estalvi de costos durant el cicle de vida del projecte, des de la coordinació en les disciplines en la fase de disseny, control de l'intercanvi del flux d'informació, la unicitat en el model durant la fase de projecte i reducció d'incertesa i interferències en la fase d'obra fins al potencial en la gestió posterior de la infraestructura i la seua conservació.

Consulta aquí más noticias de València.