Comunitat Valenciana

Ribó i Ábalos pacten l'estudi informatiu per a soterrar les vies de Serradora

  • L'alcalde proposa al ministre un traçat subterrani fins a l'avinguda Primo Yúfera per 78 milions.
  • Planteja també el soterrament de les vies d'entrada i eixida des del bulevard fins a Peris i Valero.
  • La Societat Parc Central abordarà a València la solució ferroviària global de la ciutat.
El alcalde de València ha sido recibido por el ministro de Fomento en la sede del Ministerio en Madrid.
El alcalde de València ha sido recibido por el ministro de Fomento en la sede del Ministerio en Madrid.
20MINUTOS.ES
El alcalde de València ha sido recibido por el ministro de Fomento en la sede del Ministerio en Madrid.

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha portat aquest dilluns a la vesprada l'agenda d'infraestructures de la ciutat fins a la seu del Ministeri de Foment a Madrid, on ha sigut rebut a primera hora de la vesprada pel seu titular, el també valencià José Luis Ábalos, un bon coneixedor dels problemes de la ciutat, ja que va ser regidor del Consistori durant 10 anys.

La trobada s'ha traduït, segons han informat fonts municipals, en dos acords: d'una banda, la posada en marxa d'un estudi informatiu per al soterrament de les vies en Serradora fins a l'avinguda Primo Yúfera, tal com demanava l'Ajuntament, i, d’una altra, la pròxima celebració d'un consell d'administració de la Societat Parc Central per a avançar en el finançament de l'operació per a soterrar les vies des del bulevard sud fins a l'avinguda Peris i Valero, la gran assignatura pendent de la ciutat.

Ribó ha considerat "satisfactòria" la reunió després de constatar que Foment "inicia l'estudi informatiu" per a soterrar les vies en Serradora en la seua alternativa 2 (amb un cost estimat de 78 milions d'euros), un fet que permetrà desenvolupar el futur PAI del Grau i, alhora, el Corredor Mediterrani, ja que la idea que es barreja és que les mercaderies discórreguen per aquest traçat, i els viatgers pel futur Canal d'Accés sud. El Ministeri encarregarà l'estudi d'aquesta infraestructura a l'Institut d'Enginyeria i Economia del Transport (INECO) per a alleugerir el procediment.

D'altra banda, la celebració del consell de la Societat Parc Central en la ciutat abordarà un fet "inaudit", segons Ribó, com és la divisió de barris en dues meitats per la barrera que suposen les vies d'entrada i eixida de la ciutat.

En aqueixa cita es ratificarà mitjançant addenda al conveni, el finançament del nou canal d'accés sota el futur bulevard Federico García Lorca i fins a la connexió entre Giorgeta i Peris i Valero (finançat amb aportacions del 50% pel Ministeri, el 25% de l'Ajuntament i un altre 25% de la Generalitat), així com el túnel passant i l'estació definitiva amb el projecte de César Portela (tots dos projectes finançats íntegrament pel Ministeri).

El consell també ha d'aprovar el pla de venda de solars pendent i autoritzar la licitació d'obres d'urbanització en àrees ja reparcelades.

Pendents de l'ajuda al transport

En la reunió també s'ha abordat la reivindicació d'una aportació estatal de 38 milions d'euros per al transport metropolità de València, en la línia del que reben ciutats com Madrid o Barcelona en funció de la seua població. Ribó ha recordat la creació de l'Autoritat de Transport Metropolità (ATMV), "amb el que ja s'està en disposició perquè en els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat s'assigne aquesta partida que ha de millorar la mobilitat dels nostres veïns i veïnes".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento