La direcció de Ford Almussafes ha plantejat aquest dilluns als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) de 13 dies entre els mesos de novembre i gener en la planta de motors, mentre que per a la planta de vehicles ha proposat parar la producció durant nou dies, a costa de les vacacions dels treballadors.
Des del comité d'empresa, el secretari general d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha avançat en declaracions a Europa Press que no acceptaran aquest tipus de mesures "sense garanties d'estabilitat per al pròxim any". És la tercera vegada que avisen per a fer "ajustos" de producció, una cosa que "comença a ser ja preocupant", ha advertit Faubel, qui ha lamentat "falta de previsió" de la direcció.
Aquestes mesures arriben després que el president de Ford Europa, Steve Armstrong, anunciara el passat 9 d'octubre als comités d'empresa en una cimera en Colònia (Alemanya), que la multinacional nord-americana està "extremadament insatisfeta amb les pèrdues a Europa i està perdent la paciència", per la qual cosa revisaria "planta per planta" amb l'objectiu de reduir costos per a "tornar a ser rendibles a partir del 2019".
En altres circumstàncies, ha apuntat Faubel, podria ser "normal" ajustar l'oferta a la demanda de vendes, però amb aquest escenari, les noves parades de producció que es plantegen es veuen com a "signes d'alarma". De moment, la direcció no ha detallat a quants empleats afectaria l'ERTO de la planta de motors -en la qual treballen al voltant de 1.000 persones- i s'han emplaçat a una nova reunió aquesta mateixa setmana.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios