Comunitat Valenciana

Veïns denuncien el "desastrós" servei de transport després de la Nit a la Mar

  • La Federació de Veïns rep "gran quantitat de queixes" pel dispositiu d'EMT, FGV i taxis des de la Marina. 
  • Qualifiquen de "testimonial" el transport públic de matinada, la qual cosa va obligar a recórrer quilòmetres a peu.
Usuarios del tranvía de València, en la parada de Eugenia Viñes, junto a la playa.
Usuarios del tranvía de València, en la parada de Eugenia Viñes, junto a la playa.
20MINUTOS.ES
Usuarios del tranvía de València, en la parada de Eugenia Viñes, junto a la playa.

Les manques en el dispositiu de transport públic per a desplaçar-se des de la Marina amb motiu de la Nit a la Mar, una de les grans cites de la Gran Fira de València, van afectar de nou als qui es van acudir en transport públic a l'esdeveniment. Malgrat les queixes dels usuaris després de l'edició de l'any passat i als reforços d'EMT i FGV, els problemes es van repetir la matinada del dissabte, en acabar el concert i el piromusical de Ricardo Caballer.

La presidenta de la Federació d'Associacions de Veïns de València, María José Broseta, ha denunciat aquest dilluns l’"autèntic fiasco" que en la seua opinió va suposar el "desastrós" dispositiu de transport públic dissenyat per a la nit del passat dissabte 14 de juliol, quan es van congregar milers de persones en el recinte portuari.

Broseta va afirmar que l'organització ha rebut "una gran quantitat de queixes" per l'insuficient servei d'EMT, FGV i taxis, una situació que se suma les reduccions aplicades per l'horari d'estiu al juliol i agost tant en els busos, com en el metro i el taxi.

La dirigent veïnal va criticar la "falta de previsió dels responsables públics en saber fa temps que coincidirien en el recinte, tant el concert com els actes de la Gran Fira".

A més, va assegurar que aquesta mateixa situació "es va repetir dissabte passat 7 de juliol en La Marina, quan es van congregar multitud de persones per a presenciar un altre castell i un festival de música, que, una vegada van finalitzar, no tenien com tornar a les seues cases". 

Per a Broseta, "no es pot estar tota la setmana venent el discurs que es deixe el cotxe a casa per a assistir a tots aquests esdeveniments quan la realitat és que, una vegada finalitzen, el transport públic és senzillament testimonial, la qual cosa obliga als veïns i veïnes, molts d'ells persones majors o famílies amb xiquets i xiquetes, a recórrer quilòmetres caminant per a tornar a les seues cases", va lamentar.

La líder veïnal va recordar que l'EMT solament tenia en marxa tres línies (N1, N8 i N9) entre les 23.30 i les 3.30 hores, quan finalitzava el servei, mentre FGV va prolongar l'horari fins a les 3.00 hores de la matinada en el cas del metro i fins a les 2.00 h en el tramvia, "però sens dubte va ser insuficient".

En el cas dels taxis, va sol·licitar que davant aquest tipus d'esdeveniments s'emeten ordres especials, prèvia negociació amb el sector, com es fa en Falles, perquè puguen eixir més taxis als carrers aqueixa nit. Broseta també va exigir que es negocie en el marc de l'Autoritat de Transport Metropolità la disposició d'un transport públic nocturn de qualitat, ja siga mitjançant busos o metro, els caps de setmana durant tot l'any, "una cosa que ja succeeix en la majoria de grans ciutats espanyoles, excepte a València".

Demanen la fi de les retallades estivals

A més de reforços puntuals, la Federació reclama la fi de les retallades estivals amb metro i bus: "Molts valencians depenen del transport públic per a treballar, també a l'estiu, i per descomptat també molts turistes", va afirmar Broseta.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento