Comunitat Valenciana

La rendibilitat del turisme puja per sobre de la mitjana

  • València va registrar un increment de viatgers del 3,1% entre gener i maig d'enguany, segons dades de l'INE. 
  • Els ingressos per habitació creixen un 6,2%, enfront del 2% a Espanya, i també puja l'ocupació. 
  • L'Ajuntament impulsa un segell de qualitat en l'ocupació per a les empreses del sector turístic.
Sandra Gómez (archivo)
Sandra Gómez (archivo)
AJUNTAMENT
Sandra Gómez (archivo)

El principal objectiu del Pla de Turisme de la ciutat de València, aprovat fa un any amb el consens de tots els grups polítics, passava per incrementar no tant el nombre de visitants com l'impacte econòmic i en l'ocupació dels qui vénen. Segons la regidora de Turisme, Sandra Gómez, aquesta premissa s'està complint, a tenor de les dades de rendibilitat del sector que va presentar aquest dimecres.

Durant la seua compareixença, l'edil va abordar la rendibilitat del turisme en la ciutat i va destacar que en els primers mesos de 2018 ha experimentat un creixement superior al de la mitjana espanyola, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Aquestes xifres, va afirmar, “marquen que s'està recorrent el camí per a aconseguir aqueix objectiu”.

Així, va manifestar que les dades de rendibilitat i ocupació de gener a maig de 2018 mostren “un creixement sostingut de viatgers d'un 3,1%” respecte al mateix període de l'any anterior. Igualment, la responsable municipal de Turisme va valorar que haja augmentat la rendibilitat turística, amb un creixement del preu mitjà d'habitació d'hotel d'un 6,4%, que el situa en 78,1 euros.

L'ocupació hotelera durant el passat mes de maig a València va ser del 80,7%. D'altra banda, Gómez, que va precisar que València es troba en aquests paràmetres per sobre de la mitjana espanyola, va donar a conèixer també les dades referides al Revpar (ingrés per habitació disponible) i va assenyalar que, de gener a abril, va ser del 19,5%, enfront del 3,7% de creixement que ha tingut la mitjana estatal.

Quant al preu mitjà per habitació, va exposar que, mentre a València ha crescut un 6,2%, a nivell nacional ho ha fet un 2%. L'edil va agregar que en 2018 cada turista que ha vingut ha generat un impacte superior al de 2017 fins a aquestes dates. Igualment, respecte a l'ocupació hotelera, va afirmar que València ha experimentat un augment que entre gener i abril l'ha situat en un 12,5%, enfront de l'1,6% del conjunt d'Espanya.

“Són unes dades bones a nivell estatal i molt bones a nivell local”, va asseverar Gómez, que va parlar també de l'increment de l'ocupació en el sector turístic amb la creació de quasi 1.500 nous lloc de treball entre gener i maig. Aquesta xifra suposa un augment del 13% respecte a l'any passat en aquestes dates, va afegir la regidora, que va destacar que “València és la quarta ciutat que més ocupació va generar en el sector”.

Reconeixement al treball ben fet

La titular de Turisme va comentar que el nombre d'ocupacions directes que genera el sector turístic en la ciutat ascendeix a 12.565 llocs de treball, dels quals 1.445 han sigut creats de gener a maig de 2018. D'altra banda, l'Ajuntament de València impulsarà un segell de qualitat en l'ocupació per al sector turístic de la ciutat amb la finalitat de “visibilitzar” i “valorar” el treball de “les empreses que treballen bé” i cuiden les condicions laborals dels seus empleats.

Gómez va detallar que per a la concessió d'aquesta distinció es tindran en compte aspectes com “els plans d'igualtat, el diàleg social, les retribucions i les millores salarials, les condicions laborals, la seguretat dels entorns, el temps de treball, la formació, l'estabilitat en l'ocupació i la durada dels contractes”.

Rebuig a la “turismefòbia” 

Sandra Gómez va rebutjar aspectes com la denominada “turismefòbia” després d'incidents com el protagonitzat per l'organització Arran en un bus turístic perquè València és “una ciutat oberta, plural, hospitalària i respectuosa amb els qui la visiten”, va afirmar.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento